Nå blir NRK TV mer personlig

Kategorier: Nett-tv & NRK


Som dere kanskje vet har vi jobbet en stund med en innloggingstjeneste på NRK TV, og denne uken åpnet vi offisielt for dette i vår nettspiller.

Stadig flere innholds-leverandører tilbyr nå tjenester som “kjenner deg” og gir deg en personalisert opplevelse på tvers av dingsene du bruker. Våre brukerundersøkelser forteller oss at dette også forventes av NRK. Dersom du velger å logge inn tilbyr vi nå en mer personlig tjeneste, med innhold og funksjoner bedre tilpasset deg.

I forrige artikkel om innlogging kan du lese mer om bakgrunnen for dette, men her er en kort oppsummering:

Antallet nettbrett og smarttelefoner man kan se tv-innhold på øker stadig, og de fleste husstander har nå minst to plattformer i hjemmet. Oppunder 40% har tre. Vi ser videoinnhold flere steder enn før, og vi bytter plattformer oftere enn før. Da bør innholdet være synkronisert mellom de ulike plattformene.

Fra artikkelen Vil du betateste ny NRK TV?

Dette er nytt

Nå får du muligheten til å stjernemerke alt du liker å se på, så vil vi fortelle deg hver gang det kommer en ny episode blant dine favoritter.

Slutter du midt i ett TV-program vil vi huske det for deg, slik at du senere kan fortsette der du sluttet.

For å få til dette på tvers av de dingsene du benytter trenger vi at du logger inn. Det er selvsagt frivillig å lage en slik brukerkonto, du kan benytte alt innholdet vårt uten å være innlogget.

Våre planer framover

Vi utvikler kontinuerlig tjenesten, og vil utvide funksjonaliteten fortløpende.

Snart vil du få muligheten til å logge deg på med din Facebook eller Google konto, slik at du slipper å lage ett eget passord for din NRK-konto.

Vi jobber også med innlogging for våre apper på mobil og nettbrett, slik at ditt innhold blir synkronisert på tvers av disse.

Etterhvert vil funksjonaliteten også komme på TV-plattformene som smart-TV, Apple-TV, Playstation osv.

På lengre sikt vil NRK kontoen din også kunne benyttes til å logge inn på flere av NRKs tjenester.

Tilbakemeldinger

Dersom du har tilbakemeldinger, tanker og ideer om hvordan vi kan forbedre den nye innloggingstjenesten vil vi gjerne høre fra deg på vårt dedikerte brukerforum.

Har du andre spørsmål rundt tjenesten er du velkommen til å skrive dem i kommentarfeltet til denne saken.

Deltok du i betatesten?

Dersom du var med å beta-teste innlogging for en stund siden kan du nå benytte samme epost og passord som den gang. Det eneste verdt å merke seg er at brukerdata fra testperioden ikke følger med.

Ting du kanskje lurer på

Hvilke brukerdata samles inn?
I tillegg til den personlige informasjonen (navn, epost, postnummer) som en bruker legger inn ved registrering, samler vi inn hvilke TV-programmer hver bruker ser på.

I første omgang benyttes dette til å tilby ”fortsett der du slapp” muligheter. Slik kan du se litt via mobil og fortsette på nettbrettet.

På sikt vil brukerdataene om hva du ser også benyttes til å anbefale andre TV-programmer.

Deler NRK brukerdata med andre?
NRK deler ikke brukerdata med eksterne selskaper. Brukerdata benyttes kun internt i NRK for å lage bedre tjenester.

Benytter NRK også brukerdata fra andre (tredje-part) for å få enda mer informasjon om brukere?
Nei, våre tjenester baseres kun på hva du gjør på NRK sine tjenester.

Krever det at jeg har betalt lisens for å benytte NRKs innloggingstjeneste?
Nei, kravet om å betale lisens er i dag koblet til kjøp av en TV-mottaker. Det er ikke ett krav for å benytte NRKs nett-tjenester.

Kobles NRKs login tjeneste med lisensdatabasen?
Nei, dette er to separate databaser som ikke er koblet sammen.

Hva med alderskontroll?
Aldersgrensen for å lage brukerprofil hos NRK er 12 år. Foreldre som ønsker å beskytte sine barn fra uegnet TV-innhold bør benytte foreldrekontroll-funksjonen i NRK TV tjenesten.

Ta i bruk

Dersom du ønsker å ta i bruk vår nye innloggingstjenesten kan du gå til tv.nrk.no for å komme i gang. Du kan registrere deg og logge deg inn ved å klikke på ‘Logg inn’ øverst i høyre hjørne.

For hjelp til å komme i gang med tjenesten kan du gå til våre hjelpesider.

66 kommentarer

  1. Godt-godt!
    Takk for oppdatert og forbetra teneste 🙂

    Men eg har eit forslag, som eg håpar at utviklarane kan få med:

    La oss skyva uønska eller uaktuelle program vekk i mobil-appen.

    Etter kvart som eg fjernar program eg alt har sett, og ikkje lenger er intressert i, blir det plass til stadig fleir/andre program i «aktuelt»-visinga.

    Ta kategori, f.eks.
    Eg klikkar til Vitenskap og finn ca. 20 anbefalte program. Skal eg finna fleir, må eg leita i alfabetet, bokstav for bokstav.

    La meg sveipa vekk det uaktuelle, og vis stadig nye forslag.

    Einasta at du må ta med ein «tilbakestill» link, nedst på sida, så snart ein har begynt å skjula enkeltprogram.

    Svar på denne kommentaren

    • Hvorfor skal mine skattepenger finansiere medisiner til folk som har helt andre sykdommer enn meg? Hvorfor skal momsen på sykkelen jeg kjøpte gå til å bygge veier? Hvorfor skal folk bruke kommentarfeltet til å være uenige med meg?

    • Hei Jan!

      Vi anstrenger oss for å lage relevante produkter for så mange som mulig, men erkjenner at det er vanskelig å levere med nedslag til samtlige.

      Denne gangen har vi forkant invitert publikum til å teste sammen med oss i en betaperiode, mens vi i andre tilfeller har lansert produkter i alfatest, for så å stoppe opp og skru mer før en betalansering med etterfølgende kommentarrøkting i bl.a. dette kommentarfeltet.
      Med ujevne mellomrom inviterer vi til brukertester eller dybdeintervjuer.

      Hvordan ønsker du å bidra i forkant av neste produktlansering?

  2. Leif André Brekke

    Flott at dere får en enda bedre tjeneste. Betaler faktisk lisensen med glede pga godt innhold og gode muligheter for å se programmene på mange plattformer.

    En liten – og enkel – detalj jeg synes dere kunne gjort bedre, er rett og slett å ha en mouse-over-funksjon slik at noen flere detaljer vises om et program når man holder musmarkøren over programmet. Eksempelvis står det nå i matrisen for «Mest sett» på forsiden en veldig kort tekst under hvert program: «Maria får panikk i det hun innser at hun har blitt v…», mens hele teksten egentlig er «Maria får panikk i det hun innser at hun har blitt vanlig, og helt har mistet sin «coolness». Jonas har sitt første store foreldremøte på skolen, og Lisbeth prøver å imponere Celine med en svært dyr premie til skolekorpsets lotteri.»

    Denne teksten kunne fint vært plassert i et «tool tip» ved mouse-over slik at man slipper å klikke på programmet for å få de detaljene.

    Svar på denne kommentaren

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Leif André Brekke)

      Hei Leif André.

      Dette er en fin ide som vi absolutt skal vurdere å ta med i vårt videre arbeid. Det å hjelpe brukeren med å finne og velge relevant innhold uten unødig navigasjon står høyt på prioritetslisten vår.

    • Enig, men tror dette kan og bør løses på andre måter enn med mouseover. For eksempel er det mange som bruker musepekeren som «lesehjelp»; dvs at man mer eller mindre ubevisst flytter pekeren sammen med øynene etterhvert som de scanner innhold. Jeg er en av dem, og irriterer meg voldsomt når det «plutselig» dukker opp innhold / tekst uten at jeg var klar over at jeg trigget det selv.. 🙂

      I tillegg er mouseover ganske vanskelig å få til å passe med krav til universell utforming.

      Er ikke 100 % imot mouseover – men tenk gjerne en gang ekstra før man bruker det.

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Heidi Lisle)

      Godt poeng, Heidi. Dette er betraktninger som er viktige for oss. I tillegg tilstreber vi i stor grad konsistent navigasjon mellom alle platformene våres (mus/tastatur, touch, fjernkontroll).

    • Hei Sverre
      Poenget med innlogging på NRK.no er å kunne lage bedre nett/app-tjenester som fungerer på kryss av dingsene en bruker benytter seg av. Nordmenn bruker i snitt 2,4 dingser hver dag for å koble seg på internett.

      Vi har ingen kobling mellom innlogging på nett og innkreving av lisens.

    • Jeg personlig har intet spesielt ønske om å logge inn på NRK, tvert imot. Ønsket mitt derimot er at NRK.no kommer bak en betalingsmur, og at NRK på fjernsyn kommer bak et betalingskort.

      På den måten kan NRK lisensen være målrettet, og man kan slutte å plage vi som vil kjøpe TV apparater til spill, konsoller, netflix, hva det enn skal være med lisens.

      NRK har intet ønske om å gjøre dette derimot, for de frykter å måtte konkurrere med betalingstjenester, selv om de har de desidert største seertallene i landet.

      Derfor kommer mer eller mindre tynne unskyldninger, selv om alle de tekniske løsningene allerede er på plass. Nå sist en innloggingstjeneste på nettsidene.

    • Anonym Anonymesen (svar til Sverre Skodje)

      Folk som ønsker å kjøpe fjernsynsapparat for å bruke Netflix, konsoller og spill uten å betale kringkastingsavgift står helt fritt til å gjøre det. I så fall er det bare å få mottakerutstyret plombert, og sende kvittering på plomberingen til NRKs lisensavdeling.

    • Anders Teern (NRK) (svar til g.a)

      Hej g.a,
      för att få det att fungera på en teknisk nivå så använder vi oss av en token som vi lagrar i en cookie. Om ditt kakemonster spiser upp alla våra cookies så kommer effekten bli att du måste logga in igen när du kommer tillbaka och vill använda tjänsten nästa gång.

      Förutsatt att cookien får vara kvar under tiden du är på sidan fungerar det fortfarande att använda tjänsten fullt ut.

  3. |Til å se tv brukes det kun nett her i huset,en tynn gammel kobbertråd arvet fra televerket.
    Kapasiteten er så dårlig at det kun kan sees videostreaming fra en kilde av gangen.
    Jeg abonerer på sumo,HBO,og betaler min NRK lisens med glede.
    Men det er et skår i gleden når det er mange som ser nrk direkte da går streamingen tregt.
    Da har jeg som betaler lisens lyst på et fortrinn .

    Svar på denne kommentaren

    • Hei Jan

      Hyggelig å høre at du bruker NRKs tjenester!
      Fra vår ende her i NRK får vi ikke gjort så mye med internett hastigheten din. Om du har mulighet til å skaffe deg internett tilgang via coax- eller fiberkabel blir kapasiteten normalt bedre.

      Men, ta en titt på denne: https://www.rikstv.no/produkter/kanalpakker/nrk/

      Via det digitale bakkenettet får du gratis tilgang til NRKs kanaler. Dvs du betaler ikke noe månedlig abonnement her, og det belaster ikke internett linja di når du ser på NRKs kanaler. Eneste er at du må selv skaffe deg en digital mottaker.

      Hjelper det deg noe?

  4. Fremdeles er det slik at man må ha googlekonto for å få tilgang til levende bilder på mobile enheter. Som dere planlegger å lansere dette for. Betingelsene hos Google er slik at integriteten min uansett blir krenket. Så i realiteten må man la seg bli et produkt for å kunne bruke NRK.no på tvers av dingser. Da blir deres forkurs på hva dere gjør meningsløs. Når blir det mulig å laste ned en androidapp fra deres hjemmeside uten å måtte prostituere seg hos Google? Nytteverdien av dette prosjektet er minimal for oss som tenker i tråd med det dere understreker at dere legger opp til så lenge løsningen forutsette aksept av vilkårene til de virkelig store invadererne av personlig svære.

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Torleif Remme)

      Om du ikke er interessert i å være koblet til Google med Android-devicen din har du så langt jeg vet ihvertfall to valg.

      1) Ta nettleseren din (antar du ikke bruker Chrome 🙂 ) til https://tv.nrk.no/innstillinger og velg «Link til avspilling med HLS». Da kan du velge om du vil bruke innebygget avspiller eller tredjeparts avspiller for å se video, og du bruker nettsidene for å navigere i innholdet. Nettsidene er selvfølgelig tilpasset mobil. Hvorvidt videoavspillingen fungerer bra avhenger sterkt av hva slags device og OS-versjon du bruker.

      2) Last ned APKen fra en av APK-nedlastingssidene. Tidligere har vi nevnt Evozi (http://apps.evozi.com/apk-downloader/?id=no.nrk.tv), det finnes sikkert mange andre sites som leverer det samme. Jeg har sjekket SHA-1-hashen på original APK mot den jeg har lastet ned der ved et par anledninger, og den stemmer hver gang. Ulempene her er at du manuelt må oppdatere appen og at NRK ikke kan gå gode for at binærkoden ikke har blitt tuklet med.

      Vi tilstreber å tilby brukerene våre et så godt tilbud som mulig på de viktigste plattformene. For tiden er de prioriterte kanalene for mobil AppStore for iOS og Google Play for Android, med nettsidene som fallback for de som enten ikke vil eller ikke kan bruke de to første løsningene.

  5. Såvidt jeg husker var det en diskusjon en god tid tilbake på hvordan dette med personlig tilrettelegging skulle gjøres, og om det skulle være basert på redaksjonelle (og menneskelige) vurderinger, eller om man skulle kjøre algoritmer.

    Sistnevnte treffer ofte, og kan lage en glimrende underholdningstjeneste, men kan også bidra til å partisjonere innholdet slik at vi som brukere aldri blir utfordret til å se noe helt annet — som etter min mening ville være et tap for allmennrollen.

    Jeg husker ikke detaljene fra debatten da, så noen med bedre hukommelse må gjerne gi en oppsummering av det.

    Hva tenker dere om dette spørsmålet nå?

    Svar på denne kommentaren

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Martin Strand)

      Hei Martin

      Når vi skal i gang med å servere personlige anbefalinger blir det viktig å finne riktig vekting av innhold som vi vet brukeren ønsker mer av mot redaksjonelt anrettet innhold. Det er naturligvis viktig for oss å unngå ekkokammereffekten og bevare vår posisjon som allmennkringkaster.

      Innenfor en personlig tilrettelagt tjeneste skal definitivt fortsette med å utfordre, overraske og opplyse samtidig som vi underholder.

  6. Jeg ser noen over skriver at nett streaming går treigt når mange streamer. Er dette et faktum? VI har har en Samsung Smart TV i huset hvor vi streamer blandt annet NRK, men veldig ofte under barneTV så stopper streamingen opp, eller tar mange pauser for å buffre.

    Har mistenkt dårlig kvalitet på Samsung Appen, evt skyldet på Telenor. Flere som opplever treg streaming altså?

    Svar på denne kommentaren

    • Sven Erik (svar til Håvard)

      Bruker også Samsung smart tv appen for NRK og den fungerer glimrende hos meg ihvertfall, er du sikker på at du har siste utgaven av appen installert?

    • Takk for svar Sven Erik. Har trykt på appen og valgt oppdater. Bør jeg kanskje slette den helt for så å installere den igjen? Har aldri sett problemet på Netflix eller Tv2 sumo. Bare på Nrk Super.

  7. Hadde jo vært fint dette om det hadde fungert som annonsert, la til over 20 favoritter på onsdag men har aldri fått noe varsel om at det har kommet nye episoder, men får i det minste sett videre i episoder jeg ikke fikk sett ferdig etter den har stått og jobba 2-3 minutter 🙁

    Svar på denne kommentaren

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Sven Erik)

      Hei Sven Erik.

      Takk for tilbakemelding. Vi er veldig interessert i å finne ut hva som er årsaken til at du ikke får varsler på nye episoder, og at det tar så lang tid å fortsette der du slapp. Da trenger vi å vite e-postadressen du har registrert deg med på tv.nrk.no. Er det samme adresse som du har kommenter med her?

    • Harald Schult Ulriksen (svar til Sven Erik)

      Hei Sven Erik,

      vi har hatt en feil i tjenesten som genererer varslinger, og har en rettelse på vei ut i produksjon for både kode (og systemtester). Etter dette gjenstår det fortsatt arbeid før vi får varslinger dit vi vil ha det. Eksempelvis kan dette være varsler når rettighetene på nett er i ferd med å gå ut, eller repriser av favorittmerkede programmer, som ikke er sett, hvor vi får nye rettigheter.

      At det tar lenger tid å fortsette å se, enn å starte å se fra begynnelsen skyldes at vi må laste inn strømmen i spilleren før vi kan spole. Med andre ord blir det dobbelt med bufring for å fortsette å se. Videre er det slik at vi oppjusterer kvaliteten underveis. Hvis man får god hastighet når strømmen lastes første gangen, med påfølgende oppjustert kvalitet, så vil annengangs bufring etter spoling gå rett på økt kvalitet og da potensielt ta enda litt lenger tid.

  8. Flott og etterlengtet funksjonalitet, ser frem til å få det på mine Android enheter!

    Hadde også vært ønskelig om favoritter kan sorteres på ulike kriterier, og at de kan vises i liste med nyttige metadata, som f.eks:
    – Hvor lenge det er tilgjengelig,
    – Varighet,
    – Når det ble sendt sist,
    – Når det ble lagt til som favoritt,
    – Om det er del av en program serie osv.

    Særlig det med tilgjengelighet er viktig/nyttig å kunne se lett uten å måtte gå inn på hvert enkelt program, siden ikke alt er tilgjengelig til evig tid desverre 😉

    Fortsett det gode arbeidet!

    Svar på denne kommentaren

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Tommy)

      Hei Tommy,

      Bra innspill. Sortering av favoritter er noe vi skal vurdere fremover. Særlig det å hjelpe brukeren med å «rekke å se» sine favorittprogrammer før rettighetene utløper er noe vi prioriterer høyt. I tillegg jobber vi generelt med å få bedre rettigheter til innholdet vårt.

  9. Yngvar Hartløfsen

    Hvor logger jeg meg inn?

    Det burde stått øverst, først i artikkelen. Jada dette er pirk, men ikke ment demotiverende. Poenget er at dere i gledesrus og stolthet over hva dere får til ikke gjør den kardinalfeilen å glemme brukerne.

    Enkelhet, i alle fall overfladisk, er alfa omega. Det må være slik at selv den som for første gang setter seg foran en PC ka få det til. Starte programmer og å finne dem. En som på forhånd er skeptisk til alt dette datagreiene kommer «aldri» tilbake om h*n følte seg dum fordi h*n ikke fikk det til.

    Men ja takk, gjerne undermenyer for drøssevis av innstillinger. Briolook er ikke nødvendig, tror jeg. Jeg får i alle fall både spadern og krupp av det. Kjenner andre som får det også. Kanskje dere skulle utlyse en Nett-TV skin-konkurranse?

    Svar på denne kommentaren

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Yngvar Hartløfsen)

      Bra innspill, Yngvar. Grensesnittet vårt skal definitivt være så enkelt å bruke at alle skal kunne benytte NRKs digitale tjenester. Vi har bevisst valgt å ikke promotere innloggings funksjonen så mye i denne omgang, men en tydeligere inngang vil komme etterhvert.

    • Tanja Thuesen (svar til Bror)

      Hei Bror

      Har du mulighet for å beskrive hvilke bugs, du opplever på PS4? Så skal vi ta den videre med utviklerne av appen. Er din PlayStation forøvrig koblet til nettverk eller på Wifi? Og har du seneste versjon av vår app. v. 1.5 installert?

  10. Hei igjen
    Er dere eid av Snapchat siden dere absolutt ikke vil lage noe som helst for W10? Universelle apper som virker på desktop, laptop, hybrider, nettbrett og telefoner.

    Antall brukere av W10 er vel såpass mange nå at dere ikke lenger kan overse behovet for å ta hensyn til dem og?

    Pålogging kun tilpasset Google og Facebook?

    Svar på denne kommentaren

    • Tanja Thuesen (NRK) (svar til Ståle E. Huse)

      Hei Ståle,

      W10 brukere kan gjerne bruke tv.nrk.no via forskjellige nettlesere som det er i dag. Du kan lese mer utdybende om våre refleksjoner og arbeide med standardiseringer her: https://nrkbeta.no/2015/05/07/windows-phone/ Vi følger absolutt med i hvordan W10 utbredes og er spente på hvordan app-bruken blir fremover. Altså sier vi ikke kategorisk nei til å utvikle til Windows phone, W10 eller Xbox – men der må være nok brukere på plattformene til at vi kan forsvare å lage skreddersydde opplevelser som fungerer bra på de forskjellige plattformer og skjermer.
      Ang. pålogging med tredjepart, er der andre tjenester end Facebook og Google som du vil anbefale at vi bør støtte?

  11. Det som er horribelt er å se hvordan NRK konstant later som at Windows Phone ikke eksisterer. Jeg blir helt flau av å se hvordan dere ter dere.

    Spesielt mtp. den latterlige artikkelen dere hadde som forsvar for å ikke støtte Windows.

    NRK, gå å skam dere. Lisenspenger skal dere ha, men å støtte opp om de som betaler? Åååneida.

    Svar på denne kommentaren

    • Tanja Thuesen (NRK) (svar til Alexander)

      Hei Alexander,

      Vi skrev artikkelen: https://nrkbeta.no/2015/05/07/windows-phone/ for å være så gjennomsiktige og åpne som mulig om, hvordan vi arbeider med NRK TV på de utrolig mange teknologier som finns og løpende kommer til. Et av de viktige parametre for oss er at der finns nok brukere og fremtidig bruk av appene til at vi kan forsvare å videreutvikle og distribuere ny funksjonalitet som f.eks. Login og favoritter i en lansert app.

  12. Tommel opp! NRK appene er grunnen til at jeg betaler lisens med glede. Lisensavdelingen vil nok like dette tiltaket når reglene en gang i fremtiden blir forandre fra å ikke bare gjelde TV-apparater. De som ikke betaler bør tenke seg om før de logger inn, nærmeste man kommer en signert innrømmelse på at man ser på NRK uten å betale 😉

    Svar på denne kommentaren

    • Takk for hyggelig tilbakemelding Christoffer!

      Modellen for lisensinnkreving er koblet til om hver enkelt har en TV-mottaker. Det er politikerne som beslutter denne modellen, ikke NRK.

      Målet med innlogging er å kunne tilby et helhetlig TV tilbud på kryss av de dingsene hver bruker benytter. Og dette uavhengig av om du har betalt lisens eller ikke. Vi har ingen kobling mellom innlogging og lisensregisteret og har heller ingen planer om det.

      Innlogging er en frivillig sak – tjenesten virker selvsagt slik den alltid har gjort for dem som ikke er innlogget. Men om du skal kunne lagre favoritter på tvers av ulike dingser, få anbefalinger, fortsette fra der du var på mobilen når du kommer hjem til TV-dingsen osv, så er det ikke mulig å fortelle NRKs ulike tjenester at det er deg på tvers av dine ulike dingser uten at du på et eller annet vis logger inn.

  13. Vil det bli støtte for flere profiler pr innlogging, slik Netflix har?
    Min 3-åring klarer lett å velge sin profil når han ser på noe, slik at både jeg og min samboer slipper å få masse anbefalinger «Fordi du så på Pocoyo…»

    Svar på denne kommentaren

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Vidar)

      Hei Vidar. Ønsket om støtte for flere profiler er notert. Det ligger på blokka, men vi har foreløpig ikke planer om å lansere dette i nær fremtid.

  14. Kjetil Pedersen

    Hei, har kuttet ut Canal Digital, og bruker kun AppleTV. NRK ser jeg mest på, så betaler lisens med glede. Men håper dere snart kommer med innlogging snart, slik at jeg f.eks kan ha Vestlandsrevyen på min profil, og ikke Østlandsrevyen. Kan dere si noe mer om når dette vil komme?

    Svar på denne kommentaren

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Kjetil Pedersen)

      Hei Kjetil,

      Godt å høre at du har kuttet kabalen 🙂 Vi planlegger å gå live med innlogging på Apple TV til høsten en gang. Da kan du favorittmerke Vestlandsrevyen og enkelt finne tilbake til denne sendingen.

    • Kommer dette til å gjelde AppleTV 3 også? Er det forresten en bug at når eg søker opp vestlandsrevyen så starter markøren nederst på lista så eg må bla meg opp frå tidleg 2012 for å komme til juni 2016? (Forstår at det er naturlig for vanlege seriar) eller er dette eit valg ein kan endre?

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Kjetil H)

      Hei Kjetil,

      Vi jobber for tiden med innlogging på Apple TV (både 3. og 4. generasjon), og målet er å komme ut i slutten av 2016.

      Det du beskriver om Vestlandsrevyen høres ut som en bug, men jeg klarer ikke å gjenskape den her. Kunne du prøvd å sett deler av siste sending:
      https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-vestlandsrevyen#t=3s
      …også pause avspilling, gå til forsiden, og deretter søke opp Vestlandsrevyen igjen?
      Hvilken sending blir du tatt til da?

  15. Sverre Barstad

    Hei,
    Jeg savner muligheten til å sette en timer innstilling på program i TV guiden.
    Sitter ofte og jobber på PC’en og ikke alltid like interessert i å ha NRK i et hjørne på skjermen for å følge med når et program begynner. Det ville være fint om NRK kunne starte i eget vindu på PC’en med forhåndsinnstilt lyd når programmet starter.
    Med opptaksfunksjon ville dette være perfekt.
    Finnes denne muligheten hvis man logger seg inn?

    Svar på denne kommentaren

    • Tony Jøsendal (NRK) (svar til Sverre Barstad)

      Hei Sverre. Ønsket er notert. Dette er nok ikke noe som vi kommer til å utvikle med det første, men det finnes flere plugins til de forskjellige nettleserne som løser dette behovet. Sjekk ut for eksempel denne varianten for Firefox:
      https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tabalarm/

      Dersom du logger inn på NRK TV får du muligheten til å enkelt finne tilbake til dine favorittprogrammer, få beskjed når nye episoder er tilgjengelig og fortsette å se programmer der du slapp på tvers av dine enheter på nett, mobil og, nå nylig også, Apple TV (4. generasjon).

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.