nrk.no

Microsoft investerer i Facebook

Kategorier: Det sosiale nettet & Markedsføring


Microsoft og Facebook har inngått en avtale der Microsoft investerer 240 millioner dollar i Facebook. Microsoft blir også Facebooks eksklusive partner på annonsering, og tar over alt salg av annonser både i USA og resten av verden.

Making this investment and expanding this partnership will position Microsoft and Facebook to better take advantage of advertising opportunities around the world, and is a great win for not only for our two companies, but also our collective users and advertisers.

…sier Kevin Johnson, president for Platforms & Services Division hos Microsoft i en pressemelding.

Facebook opplever en eventyrlig vekst, med over 200 000 nye brukere hvert døgn. Her i Norge får Facebook over rundt 10 000 nye brukere i uka, og har sannsynligvis over 800 000 brukere i Norge nå. Og trafikktallene er ikke mindre imponerende, se flere detaljer i vår artikkel fra FOWA, dag 2. Facebook har nå nesten 50 millioner aktive brukere på verdensbasis, dvs. brukere som har vært innom to ganger de siste 30 dagene).

2 kommentarer

  1. Du skriv ingenting om «kampen» mellom Facebook og Google. Dette er ganske interessant, spør du meg. Eg trur Microsoft måtte få til dette om dei skulle klare å konkurrere med Google på nettreklamemarkedet. Kanskje det er difor dei var villige til å betale nok til å overby Google også?

    Svar på denne kommentaren

  2. Facebook – størst i Norge, størst i verden « Sosial på nett

    […] Mens Facebook bare var moro i starten, så er det big business i dag. I 2007 brukte Microsoft 240 millioner dollar på og kjøpte 1,6 prosent av aksjeandelen i Facebook Inc. Dermed verdsatte Microsoft Facebook til tullesummen 81 milliarder dollar. […]

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar til Facebook – størst i Norge, størst i verden « Sosial på nett Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.