nrk.no

Det beste fra LeWeb: Gary Vaynerchuk

Kategorier: Det sosiale nettet, Konferanser og messer, Markedsføring, Nettkultur & Video


«We get very used to things very fast. Consumers are going to expect a far greater level of customer service.»

Kundene er så aktivisert, så sammenknyttet og det er så lett å mene noe. Firmaer som gir blaffen i å ta seg av kundene sine vil tape stort. Vi lever i en tid der kostnaden ved å engasjere seg med alle andre er så lav, at våre forventninger øker.

vaynerchuck

Gary Vaynerchuck i samtale med Loic Le Meur på LeWeb 2009 – foto: Øyvind Solstad/NRKbeta.no – med en Creative Commons lisens

Gary Vanyerchuk er en særdeles engasjert mann. Han har bygget opp Winelibrary.tv til en business med 70 millioner dollar i omsetning, og skrev nylig boka «Chrush it!» der han argumenter for at verden har forandret seg så radikalt at mange misser helt sjansen de kunne fått om de brukte nettet riktig. Han er underholdende, snakker i store bokstaver og er en av tre sesjoner fra LeWeb vi mener du bør bruke tid på i helgen.

(de to andre kommer straks)

(eller se videoen på ustream)

Favorittsitat (ca. 11:45 uti videoen):

We live in a world where the platform, not fucking Facebook, Twitter or Tumblr, but the internet – the internet that’s 15 years old by the way. The consumer internet is only 15 years old. The fucking thing hasn’t had sex yet. And it’s dominating.

4 kommentarer

  1. Hvordan blir Apples nye tablet?

    […] rapporterte fra LeWeb i desember, hvor Gary Vaynerchuk snakket om nettet og måten det har forandret oss på. Han sa mye klokt – blant annet: People get used to new stuff very […]

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.