Tjenestestatus


Her finner du oversikt over ulike feil, problemer og utbedringer vi jobber med på våre digitale tjenester. Siden oppdateres når feilene er løst.

Innhold

Generelt

Kun Lyd: Den laveste kvaliteten av videostrømmer på NRK-TV er «Kun lyd» Om en bruker opplever problemer med internettlinjen sin eller liknende kan spilleren sette ned kvaliteten til laveste kvalitet (Kun lyd) Dette er ikke en feil, men oppleves slik for brukere.

5.1 lyd: Vi har per nå ikke mulighet å spille lyd i 5.1 (surround) i spilleren på http. Dette er ikke kun teknisk, men henger sammen med at lydfilene i spilleren og de fleste programmene ikke lages med surround-lyd.

Planlagt vedlikehold

Ingenting planlagt.

iOS (Mobil)

  • iOS10/NRK TV appEnkelte ting mangler i navigasjonen etter oppdatering fra Apple, f.eks. er meny-knappen borte når man bruker Chromecast. Brukere har meldt problemer med å starte NRK3 direkte-strømmen.
  • iOS10/Safari: Problemer med innlogging eller automatisk utlogging for personaliserte brukere. NRK TV-app skal virke.
  • iOS9+/Safari: Scrubbern/buffern vises ikk på radio.nrk.no. NRK Radio app virker.
  • iOS7+/NRK TV app: Teksting vises ikke på programmer i flere deler (f.eks. 200 år på 200 minutter)

Mac OSX

Ingen kjente feil p.t.

Chromecast

Spoling i direkte: Vi opplever sporadiske problemer med å spole fremover i direktebufferet på Chromecast. Problemet har dukket opp hos enkelte brukere siden rundt våren 2015, sannsynligvis relatert til oppdateringer hos Google når det skjer.

Smart TV

LG 2013/2014: 13/14-Modeller av LG Smart TV opplever sporadisk problemer med at videoen kræsjer etter cirka en minutt. Det synes som at det vart flest problemer Q1 2017, men vi ser fortsatt enkelte rapporter. Feilmeldingen på Super er «Videoavspiller, noe gikk galt med avspillingen», på NRK TV er det «feil ved avspilling»

Samsung 2012-modeller. Dersom NRK TV-appen ikke starter eller kræsjer må brukere prøve å oppdatere firmware. Dersom firmwareoppdatering ikke fungerer kan brukeren prøve en eller flere av disse tiltakene:

  • Gjøre en hard reset av TVen ved å koble av og på strømmen.
  • Reinstallere NRK TV appene eller NRK Super appen.
  • Resette Smarthubben og se hva som skjer.

Dersom andre apper også feiler på TVen ber vi brukeren filme både fungerende og ikke-fungerende apper og sende oss filmen. Hvis ingen av disse tiltakene fungerer må vi få alle detaljer om årsmodell/firmware/versjon osv og vi må kontakte leverandøren.

 

Apple TV

Ingen kjente feil p.t.

Windows Phone

WP10: Den gamle webwrap-appen på Windows Phone virker ikke lengre. Det er muligt å spille av video og lyd direkt i nettleseren på WP10 (f.eks. Edge) nå, så sannsynligvis blir det ikke prioritert å fikse webwrap-appen.

WP8: WP8 er per nå ikke støttet.

14 kommentarer

  1. Har dere revidert standpunktet om å ikke lage app for xbox one? PS4 har hatt app i 1 år. Med oppdateringen til xbox one som kom nå i august så er det nå mulig for hvem som helst å utvikle en app uten at man må ha en dyr utviklerlisens som man måtte tidligere.

    Svar på denne kommentaren

  2. Hei, NRK er framoverlente og flinke på digitale tjenester. Er særs fornøyd med bildekvalitet på streaming.
    However: Er det ikke 5.1 lyd på Apple TV4 ?

    Hva er planene i forhold til 5.1?

    Svar på denne kommentaren

  3. Hanne Edvardsen

    «Vi beklager. Det har oppstått en teknisk feil, vennligst prøv igjen senere». NRK og NRK super-appen fungerer ikke på min smart-TV Samsung 2012. Har ikke gjort det på flere uker og restart fungerer ikke. Hva er galt? Alle andre apper fungerer fint. Mvh Hanne

    Svar på denne kommentaren

  4. Kenneth M. Lundkvist

    Kan jeg feilmelde NRK super appen på Apple TV 4 her? Avspilling av beste episode fungerer ikke. Den viser at neste episode skal komme, men så går den bare tilbake til infosiden til episoden som har blitt vist istedenfor å spille av neste episode.

    Svar på denne kommentaren

  5. Fredrik Janson

    Hei, på min Apple TV 4 har jeg de siste dagene hatt problemer med å spille NRKs direkte-kanaler både når det gjelder ‘Spill direkte’ og ‘Start fra begynnelsen’. Får etter 10-20 sek feilmeldingen «Det oppsto en feil under innlasting av innholdet». Avspilling av alt annet, altå alt som ikke er direkte-tv, funker fint. Noen idè om hva dette kan skyldes?

    Mvh
    Fredrik Janson

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *