nrk.no

Nordmenn brukte 53 000 timer i Second Life i mai

Kategori: Spill


Linden Labs, firmaet bak Second Life har publisert en omfattende statistikk for mai 2007. Noen interessante data:

  • 1 457 nordmenn spilte Second Life i mai 2007
  • Nordmenn spilte Second Life i 53 751 timer i mai 2007
  • Det blir 36 timer i snitt per nordmann, altså over en time per dag per person
  • På verdensbasis ble det spilt Second Life i 20,7 millioner timer i mai 2007
  • 11% av Second Lifes aktive brukere er over 45 år
  • 27% er mellom 18 og 24 år
  • Forholdet mellom menn og kvinner i spillet er 57% mot 43%
  • Det er nå 651 km2 landmasse i Second Life, bitte litt mindre enn Melhus kommune
  • Det ble omsatt verdier for 6 837 555 millioner dollar, ordentlige US dollar – tilsvarende 40 337 684,07 norske kroner

13 kommentarer

  1. Øyvind Solstad (NRK)

    @iacob: Det var vel flere aktuelle, men «How many roads must a man go down» er min favoritt.

    @Thordur: Bra saker. Og bra bulletpoints: «Work. Reproduce. Perish.» Nå er ikke jeg noen guru men noe sier meg at der er en forenklet måte å se livet på…

    Svar på denne kommentaren

  2. Second Life – for real

    […] Jeg er blant dem som har tenkt at en av disse dagene burde jeg sjekke ut dette Second Life. Men samtidig har jeg hatt en følelse av at flesteparten der inne er næringslivsfolk, som tror de er down with the kids, når de holder møtene sine der. […]

    Svar på denne kommentaren

  3. Kunst i Second Life

    […] Så da er det tre typer mennesker i Second Life: Fjortiser, markedsførere og kunstnere. Også Rubenmann da… art kunst second lifeSiste 5 poster av Øyvind Solstad300 000 nordmenn på Facebook – July 27, 2007Damer jeg har møtt – July 26, 2007Spock – potensielt meget genial søkemotor for mennesker – July 25, 2007Vi tester SezWho – July 23, 2007Nei takk – July 22, 2007Del denne artikkelen (Facebook, e-post, bokmerker etc.) […]

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.