Vi moderniserer nyhetsbrevet vårt

Kategori: NRKbeta

Foto: Marius Christensen via Unsplash


FeedBurner ut, MailChimp inn.

I en årrekke har NRKbeta sendt ut et RSS-basert nyhetsbrev gjennom FeedBurner. Der har hele saker plumpet ned i abonnentenes epostklient, men de har ikke alltid vært like fine å se på.

Stadig flere har sendt oss skjermbilder av feilformaterte eposter og innholdselementer som ikke gjorde som de skulle. For mobil-leserne (som nå er i et klart overtall) var det ekstra ille. Det er på bakgrunn av det at vi nå bytter de automatiserte nyhetsbrevene fra FeedBurner til MailChimp.

I MailChimp kommer vi ikke til å sende hele saker, men utdrag fra dem og lenker til det som nylig har blitt publisert. Nyhetsbrevet vil komme klokken klokken 07.00 om vi har publisert en sak.

Eksisterende abonnenter av FeedBurner er allerede overført i MailChimp og de har fått en epost som forteller om endringen. Torsdag 13. september sendes det første nye nyhetsbrevet ut.

Vi er åpne for tilbakemeldinger på nyhetsbrev-fronten. Om dere mener vi bør gjøre noe annerledes eller har forslag til forbedringer tar vi dem imot med åpne armer. Kommentarfeltet er som vanlig åpent.



Vi har i tillegg et nyhetsbrev for smarthøyttalere som flere kan være interessert i:


2 kommentarer

  1. Flott pakke denne mailChimp, sikkert mye bedre enn mye annet. Men har dere tenkt over å la utenforstående ta hånd om alle epostadresser til deres «tilhengere»?
    De utgjør jo en verdifull samling for mange interessenter. Selv om denne postApekatt passer godt på adressene vet man egentlig aldri hvem den før eller siden kjøper den opp.

    Svar på denne kommentaren

    • Hei! Du reiser noen viktige spørsmål der ja. Det er begrensninger om hva MailChimp kan gjøre med epostlistene vi har lagt inn hos dem som nevnt i bla deres privacy policy.

      Det vil alltid være en fare ved å samle inn epostlister, og vi har sett fra Facebook denne uken at selv dem som påstår at de har utrolig god sikkerhet kan bli utnyttet.

      NRK evaluerer jevnlig hvem vi kjøper tjenester fra. Det betyr at vi sannsynligvis vil bytte dem ut om det skulle være noe som tilsa at de ikke prioriterte brukernes personven eller sikkerhet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.