nrk.no

Ny NRK TV-app, nå også på iPhone

Kategorier: Apps,Mobil,Nett-tv,NRKTV & TV


Det har gått drøye to måneder siden vi slapp NRK TV for iPad i ny innpakning. Mens fornuftige mennesker har brukt sommermånedene på stranda, hytta eller i horisontal stilling, har et par iherdige utviklere solt seg i det blå lyset fra en dataskjerm. Resultatet er klart, vi er glad for å endelig tilby den nye brukeropplevelsen til iPhone.

Oppdatering: Bugs i appen på iOS 8
Vi har dessverre noen bugs som kommer til å bli synlig etter hvert som dere oppdaterer til iOS 8. De vi har funnet er fikset, men det tar dessverre litt tid før oppdateringen kommer igjennom fra kode til App Store.
Den alvorligste feilen er at selve avspilleren har problemer, spesielt direkte-TV. Tidsangivelse, spoling og kapittelnavigering lider under det, i tillegg til generell stabilitet. Chromecast og AirPlay rammes av avspillerfeilen.
Noen visuelle bugs inkluderer malplasserte knapper, tekst og bilder, direkte-knappen har forsvunnet og at program-guiden på direkte-TV siden forsyver seg.
Oppdaterer du til iOS 8 og opplever problemer er det et godt alternativ å benytte http://tv.nrk.no i nettleser midlertidig.

 

Appen på iPhone ligner en del på iPad-versjonen, men med fokus på mindre informasjon av gangen.
Appen på iPhone ligner en del på iPad-versjonen, men med fokus på mindre informasjon av gangen.

I starten av måneden åpnet vi slusene slik at alle kan laste ned og bruke den nye Android-appen. På iOS har vi fram til nå bare hatt det nye designet på iPad, mens iPhone-brukerene enn så lenge har blitt servert den gamle versjonen.

iPhone!

Designet på iPhone-appen bør ikke gi større overraskelser for de som har brukt iPad-versjonen. Vi har ønsket å holde utseendet forholdsvis likt mellom de ulike versjonene, men den mindre skjermen på iPhone har gjort at vi ikke kan vise like mye informasjon og like store bilder. Vi har også måttet gjøre noen tilpasninger, fjernet enkelte elementer som tok for stor plass, og lagt på noen begrensninger. All scrolling går vertikalt på telefonen, og vi har låst visningsretningen til å være i stående retning i alle menyer, og kun liggende retning når du ser på video. På denne måten sikrer vi en best mulig brukeropplevelse, og slipper å inngå kompromisser på designet.

I utviklingen av iPhone-appen har vi lært mye av erfaringene fra utviklingen av Android-versjonen, da utviklerene av denne har møtt utfordringene med liten skjerm og løst mange av problemene. Det er dermed ikke tilfeldig at det eksisterer en del likheter mellom disse appene.

Chromecast!

Som vi tidligere har lovet, og som mange har ventet tålmodig på, har vi implementert støtte for Chromecast. Som på Android er det en begrensning i at man kun kan spille av arkivinnhold, og ikke direkte TV. Undertekster er også på plass. Dersom du spiller av innholdet på Chromecast eller AirPlay kan man nå fritt navigere videre rundt i appen uten at videostrømmen blir avbrutt. Play og pause kan hele tiden nåes fra iOS’ Control Center, som man finner ved å swipe opp fra bunnen av skjermen.

…og ikke nok med det!

Vi har også lånt litt fra Android-appen for å løse kontekstmenyer. På iPad har vi en klikk-og-hold-meny på alle programelementer. Denne menyen viser hurtigvalg, som å legge et program til i favoritter eller dele det på sosiale medier. Vi har sett at det ikke er så mange som bruker denne skjulte perlen, så vi prøver på iPhone å vise valgene litt mer eksplisitt ved å legge på tre hvite dotter nederst til høyre på alle elementer. Denne knappen vil åpne en meny med de samme valgene som klikk-og-hold-menyen gjør på iPad, og er identisk med hvordan dette løses på Android.

Navigasjon, direkte-tv og avspilleren i den nye appen
Navigasjon, direkte-tv og avspilleren i den nye appen

For å gjøre spoling lettere på små skjermer har vi implementert en scrubber med variabel sensitivitet, slik som eksisterer blant annet på den innebygde medieavspilleren.

Bruksmønsteret fungerer ved at man drar fingeren opp til midten av skjermen mens man scrubber. Sensitiviteten øker jo høyere opp på skjermen man kommer, slik at det blir lettere å spole til akkurat det tidspunktet du ønsker.

I tillegg har vi gjort en liten justering på direktesiden, der man nå kan man nå klikke på det nåværende programmet i den lille programguiden for å gå rett til starten av dette.

Ellers har vi gjort haugevis med større og mindre endringer, rettinger av feil, optimalisering av ytelse, minnebruk og lastetider.

Vi er ikke helt ferdige ennå

Etter lanseringen av iPad-appen mottok vi både mye skryt, og en del konstruktive tilbakemeldinger og bugrapporter.

Vi har dessverre ikke fått tid til å lage alt dere ønsker dere, og blant det som står som viktige ting for høsten er blant annet en skikkelig A-Å-visning, en binge-watch-modus eller spillelister, og en 30-sekunder-tilbake-knapp.

Som alltid er kommentarfeltet åpent for deres innspill og tanker!

114 kommentarer

  1. Jeg elsker NRK nett-tv og har vært ivrig tilhenger i mange år! Og nå også på appletv savner her dog muligheten til å søke opp programmer alfabetisk! Altså se alle programmer som begynner på «a», «b» osv, det er slik jeg oppdager glemte perler!!

    Svar på denne kommentaren

    • Thomas Halvorsen (svar til Anne Mette)

      Jeg kan svare for iPad/iPhone/Android-appene og der jobber vi med a-å lister. Du vil kunne se både alle programmer eller programmer innenfor en kategori pr. bokstav. Når du finner et program du vil se er det bare å air-playe det på TV.

    • Det var en gledens dag når NRK-appen kom på AppleTV, helt til jeg oppdaget at den var uten mulighet til direkte-tv? Da forsvant poenget med en gang.. Når kommer den funksjonen?

    • Bjørn Are Andreassen (svar til Jens)

      Dette er et meget relevant spørsmål. NRK bruker penger på en app som må tilpasses et OS og enhet. Velger man å tilpasse tv.nrk.no så kan «alle» få tilgang til disse tjenestene.

      Personlig er jeg bruker av Microsoft produkter som Windows 8, Windows Phone, Xbox, etc., produkter som virker å være boikottet av NRK.

    • henriko (svar til Jens)

      Èn grunn er besparelse av datatrafikk. F.eks yr-appen vs yr.no. I yrappen er alle bildesymbolene allerede lastet ned og du trenger bare bakgrunnsdata for å få værmeldingen.

    • Nettleserne cacher bildefiler, css, javascript ol. Neste gang en nettside lastes hentes det fra cachen om filene ikke er endret*. Så du kan trygt åpne yr.no også på mobilen.

      Nå var det i dette tilfellet snakk om å vise videostrømmer, disse får en ikke cached verken i en app eller webløsning.

      (*) Det er umulig for nettleseren å vite om en fil er endret eller ikke før den er hentet ned. Nettleseren henter dermed bare opp filen fra cache uansett. De fleste webutviklere løser dette ved å legge til et løpenummer på fila, f.eks. «vg.no\styles\min.css?r=2132312».

    • Thomas Halvorsen (svar til Jens)

      Er enig i at nettsidene fungerer fint på iPad (i tillegg til de fleste mobile flater).

      Vi mener alikevel at appene gir en bedre brukeropplevelse når det kommer til design tilpasset plattformen, lastetid, responsivitet og «touch-vennlighet». Plattformene gir også muligheter utover (eller bedre enn) det en ren html/js-implementasjon gjør, som notifikasjon, deteksjon av båndbredde, offline lagring, styling av avspiller mm.
      I tillegg har plattformene formidabel markedspenetasjon og dermed finnes en forventningen om å være tilgjengelig i spesielt Google Play/App Store. Noe som underbygges av godt over millionen installasjoner. Kundeomtaler i app-butikkene gir også verdifulle tilbakemeldinger.

      Om NRK skal prioritere å lage apps eller andre skreddersydde løsninger for proprietære plattformer (og hvilke) er under kontinuerlig diskusjon på alle nivåer innad og utad.
      Erik (produkteier tv.nrk.no) har tidligere gitt foreløpige kriteriene for plattformspesifikk utvikling i en annen artikkel nrkbeta.no/2014/07/01/ny-tv-app-pa-ipad/#comment-174001

    • Takk for godt svar. Vet mange brukere foretrekker apps og diskusjonen apps/webapps er omtrent like interessant som linux/windows en gang var, så jeg skal ikke fortsette den.

      Men håper dere fortsetter å videreutvikle tv.nrk.no også for håndholdte enheter. Ikke alle liker å bli tvunget over på en app.

    • Thomas Halvorsen (svar til henriko)

      Denne filtreringen/visningen har vi lyst til å lage. Andre funksjoner har fått høyere prioritering foreløpig, men vi er på ballen.

  2. Jeg betaler min lisessns (med glede), men hvorfor må jeg lure meg til å få se nrk, når jeg er på hytta i Spania?? Hvorfor kan jeg ikke få en loginn knyttet til min lisens som jeg kan bruke i utlandet også?

    Svar på denne kommentaren

    • Magnus Cederholm (NRK) (svar til eysemb)

      Login med lisensnummer er desverre ikke godt nok for de som eier rettighetene. Vi håper selvgsagt at de endrer dette synspunktet etterhvert, slik at vi får mulighet til å tilby alt innhold for de nordmenn som også er i utlandet.

    • Thomas Halvorsen (svar til Nina Sollund)

      Chromecast-knappen dukker opp øverst til høyre på avspillersiden.
      Appen må være oppdatert til versjon 4.1 (versjonnummer finnes under instillinger eller i App Store) og både CC og iPhone/iPad må være på samme nettverk for at det skal funke. Det er enkelt å feilsøke vha. appen «Chromecast»

    • Øivind (svar til Britt)

      Har også Windows Phone, men har ikke så store forhåpninger om noe fra NRK. Har en mistanke om at også it-gjengen i NRK er gift med Apple…

    • Jeg har Windows Phone, og jeg har NRK-app på den, både TV og Radio.
      Riktignok har den ikke fått ChromCast-funksjonen på plass, men ellers fungerer den ganske så greit.

    • +1! Jeg har gått til det skritt å bruke 3ivx-appen på Windows RT-brettet (og W8 maskina mi) for å få sett NRK direkte, men den funker ikke bra for å se on-demand klipp – kunne ikke NRK tenke seg å lage en App for oss også – slik at vi slipper Flash?

      Det er STOR forskjell på kvaliteten så – vi vil også ha bra bilder!

    • karl goli (svar til Britt)

      OG HVORFOR KOMMER DET ALDRI EN FUNGERENDE NRK-TV APP TIL ANDROID??? Det er jo en katastrofe at dere ikke klarer å få den til å spille med BÅDE lyd OG bilde….er det ikke bare å gjøre det?

    • Bjørn With (svar til Britt)

      Du kan dessverre ikke regne med noen oppdateringer fra NRK hvis du har Microsoft-produkter. De står langt bak i køen!

      Kun iOS (og Android) som gjelder for NRK.

  3. Aleksander Wiken

    Først og fremst, mine erfaringer er gjort på en iPhone 5 med iOS 8 Beta.

    – Trykking på Chromecastikonet fører ingen sted. Jeg har en Chromecast på samme nettverk som telefonen og jeg har sjekket at den blir oppdaget av Netflix.

    – Når jeg går tilbake fra en video under avspilling blir ikke visningsmodus endret slik som er meningen. Bildet blir derimot låst i landskapsmodus.

    Utover det synes jeg appen er fin. Den er responsiv og det er mye flott design her. Den er ikke fullt så oversiktlig som appen for iPad, men det skal godt gjøres med såpass mye mindre disponibelt areale.

    Svar på denne kommentaren

    • Thomas Halvorsen (svar til Aleksander Wiken)

      Takk!
      Har du oppdatert til iOS 8 GM seed?
      -Jeg får spilt av på Chromecast og orientering endres til portrett når jeg går ut av videoavspilling (iPhone 5S/iOS 8 GM seed).

      GM har ikke vært tilgjengelig en uke ennå og appen gikk i trykken 2. sept, dermed har vi ikke fått uttømmende testet iOS8. Skal få testet appen også på 4S og 5 i morgen. Appen er bygd med Xcode5/iOS7, er buggen gjeldende legger vi ut fix i løpet av uka bygd på oppdatert SDK.

    • Aleksander Wiken (svar til Thomas Halvorsen)

      Nei, jeg har ikke oppdatert til GM. Jeg har fortsatt Beta 5. Er bare noen dager til endelig versjon slippes og da har jeg ikke tatt meg bryet med å oppdatere.

      Dersom det fungerer knirkefritt på iPhone 5s med GM så er det vel rimelig trygt å anta at det også vil fungere som ønskelig på iPhone 5 når IOS 8 slippes. 🙂

  4. Dere burde ikke si noe som helst før den kommer på alle platformer. Dette er ren tul at dere ikke har klart å lage en app til android med det samme. Ingen unskyldingber god nok for det. Å utestenge den største mobililplatformen er å skyte seg selv i foten. Begynne å bli lei av at den ene platformen skal prioriteres fremfor den andre. Enten så kommer dere med noe for alle eller så kommer dere ikke med noe som helst. Når smågutter på gutterommet klarer å lage avanserte apper til alle platformer, så bør NRK klare det med glans. Husk at vi bor ikke i noe apple land. Samsung er faktisk størst på mobil i norge og totalt sett så er Android milvis langt forbi IOS i Norge og på verdensbasis. Dette er på grensen til neglesjering av oss andre som bevist har valgt noe annet enn det dere selv foretrekker. Vi betaler lisens og har krav på å få NRK tjenester samtidig som Apple brukere. Så denne saken havner nå hos forbruker rådet så får de avgjøre. Kan ikke fortsette slikt lengere. I allemfall ikke en statseid kanal som skal gi like muligheter til alle innbygere. Jeg hadde blit like irritert om apple brukere blitt behandlet på samme måte.

    Svar på denne kommentaren

  5. Fantastisk fin app, godt jobba NRK! Denne har jeg ventet lenge på! Har nå brukt den en liten stund med Chromecast, og alt fungerer ypperlig. Responsiv app og overføring, upåklagelig bildekvalitet 🙂 Denne kommer til å brukes mye.

    Svar på denne kommentaren

    • Thomas Halvorsen (svar til Erik)

      Vi ønsker veldig gjerne å tilby offline-caching av programmer. Teknisk sett får vi det til, men:
      Juridisk sett er visstnok dette eksemplarfremstilling (kopiering) og ikke streaming (som ligger nærmere den tradisjonelle lineære tv-visningen). Dette byr på komplekse problemer, men det jobbes med det. Det er ingen ETA på det, men typisk vil det kanskje være mulig på egenprodusert innhold først.

  6. Appen funker fint på ‘padda’, så er fornøyd. Men på Android så stopper programmene pga div grunner, om en da trykker ‘ tilbake’ forsvinner man helt ut av appen og må inn på appen igjen og søke på nytt for å finne programmet på nytt. Samme idet man veksler mellom to apper, så bibeholdes ikke programmet man så på, og må da knote seg tilbake for å finne Postman Pat kl 0545 når småtten kom bort i feil knapp!!!!!!!! Gjøre noe med dette?

    Svar på denne kommentaren

  7. Hei,

    Flott oppdatering!

    Lurer på om det er noen planer for å knytte «favoritter» til brukerkonto og gjøre denne fuksjonaliteten tilgjengelig på tvers av platformer?

    Savner favoritter og muligheten til å fortsette avspilling fra siste posisjon i NRK-appen på Apple TV.

    Svar på denne kommentaren

    • Thomas Halvorsen (svar til Rasmus)

      Ja, det er planer 🙂 Det krever endringer i mange ledd så det er nødvendigvis litt tyngre skuring; ETA unknown.

    • Regnet med at det var en plass på veikartet 😉 Kunne en midlertidig (delvis) løsning være å implemntere iCloud sync for favoritter, slik at dette snynkroniseres mellom iPhone og iPad?

  8. Både på AppleTV og på iPhone/iPad savner jeg muligheten til en liste med «mine programmer» eller «favoritter». Gjerne med varsling om at det har kommet nye episoder av programmer/serier jeg følger med på.

    Svar på denne kommentaren

    • Thomas Halvorsen (svar til Martin Høy)

      Muligheten er der på iPhone/iPad, bare oppdater «NRK TV»-appen din!
      -På iPad kan du holde inn (long press) på et programbilde og velge legg til i favoritter eller trykke på knappen med samme navn på programinfo-siden.
      -På iPhone trykker du på …-knappen og velger legg til i favoritter.
      -Appen husker automatisk de siste programmene du har sett
      -Du finner alt dette under menypunktet «Mitt innhold» og du vil også få varslinger

      -Skal prøve å finne ut om utviklingsløpet til Apple-TV-appen, men der må jeg få hjelp til å svare, både om favoritter og direkte-TV

    • Thomas Aaeng (NRK) (svar til Tommy Lind)

      Fra prosjekteier:
      «Dette er faktisk teknisk: Direktestraumane våre er ikkje like opptaka, og vi må difor implementere alt dobbelt opp.

      Chromecast på direkte står på arbeidslista vår, men eit lite stykke ned.

      80% av bruken er opptak, det var difor vi prioriterte dette fyrst (dei siste 20% er for det meste sport og dagsrevyen).»

  9. Frode Stenersen

    NRK app på iPad er fantastisk! Helt fantastisk! Jeg koser meg med den flere ganger i uka. Ikke alt jeg rekker å se før tidsfristen går ut, men helt utrolig. Kommer det en tilsvarende app for NRK radio med tilgang til radioarkivet også?

    Svar på denne kommentaren

  10. Jeg opplever ekstremt mange problemer med denne nye appen på iPhone 5 med siste versjon av iOS 8.0.2. Når jeg åpner henger hele appen seg og gjør at jeg må vente opp til et minutt før jeg får tvangslukket den. Det hender seg at jeg får til å åpne og bruke den men da er det flere andre problemer som melder seg:

    * direkte tv viser ikke hva som spilles nå annet enn på NRK 1, på de andre kanalene er tablået skjøvet ut til siden og uleselig.

    *mine favoritter oppdaterer seg ikke men henger fortsatt igjen på selve episoden jeg valgte som favoritt.

    *varsler om nye episoder selv om episoden ennå ikke er lagt ut

    *trykk på linker registreres ikke av appen

    *noen linker går til helt andre program enn det jeg trykket på

    *Noen program fryser appen, f eks «side om side»

    Og hvor er det blitt av «mest sett», «populært nå» og «nytt»? Alle tre var kjekke ting jeg brukte for å oppdage nytt før, hvem fant ut at dette var lurt å fjerne?

    Alt i alt er jeg meget misfornøyd med denne nye appen. Jeg HATER når utviklere slipper nye ting før det har gått igjennom skikkelig testing. Fiks opp i dette rotet nå!

    Og en siste ting, hvor får man tak i support for denne appen? Ingen info om det i appen, på web eller i app store. Enormt dårlig det også, eller er det bevisst?

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Sjur)

      Jeg tar én ting av gangen:
      – Appen skal selvfølgelig ikke henge i et minutt før du får brukt den. Har prøvd på iPhone 5 og 6 med iOS 8.0 og 8.0.2, men får ikke reprodusert problemet ditt.
      – Har sett selv at programmene i tabellene for direkte-TV ligger feil i iOS 8.0.2. Forstår ikke helt hvorfor, men antakelig noe som går glat i uttegningen av siden. Har ikke sett problemet med 8.0 eller tidligere. Da vi sendte inn til review var de siste tilgjengelige versjonene 7.1.2 og 8.0 beta 5, og det er vanskelig å forutse at slike feil oppstår i fremtidige OS-versjoner. Dersom du går ut og inn igjen på siden vil den som regel klare å tegnes ut rett slik at du kan bla mellom de tre kanalene ved å klikke på kanallogoene.
      – Dette klarer jeg ikke reprodusere nå, for meg ser det ut til at favorittene henger med når du begynner å se eller har sett ferdig en episode. I verste fall, prøv å gå ut og inn på favoritt-siden igjen. Det skal ikke være nødvendig, men tvinger en reloading av datagrunnlaget.
      – Varslene kommer når programmet er satt opp til å gå på TV. Dersom du åpner appen med en gang meldingen kommer, må du antakelig inn på direktesiden for å få sett programmet. Vi håper å kunne gøre dette mer sømløst i framtiden.
      – Dette har jeg ikke sett selv. Har du eksempler på klikkbare elementer som ikke fungerer? Er det noen som aldri fungerer eller er det tifeldig?
      – Har sett at enkelte programmer som ikke har undertekster kan kræsje appen i 8.0 og 8.0.2. Kan hende det er noen andre programmer som også har problemer. Fikk «Side om side» til å kræsje én gang, men ikke etter dette. Skal undersøke litt på mandag hva feilen kan være.
      – På forsiden har vi slått sammen aktuelt, populært, nytt, favoritter og ting du har begynt å se på til én enkelt liste. Dette har vi gjort fordi vi ser at mange av brukerene våre ikke forstår eller ikke har noe bevisst forhold til hva som ligger i de ulike listene. Håpet er at forsiden dermed skal ha noe interessant innhold for alle. Dersom du vil se hva som er i listene hver for seg kan du gå inn på kategorier. Hvis du vil se aktuelt, populært eller nytt for alle programmer, velger du det øverste alternativet, «Alle programmer».
      – For support på appen kan du enten maile [email protected], eller ringe publikumsservice på 23 04 70 00. All kontaktinformasjon for NRK finner du på nrk.no/kontakt/. Denne siden, samt hjelpesiden for NRK TV ligger linket opp i AppStore. Den er også lenket opp på alle sider under nrk.no.

      Vi tester appen vår ganske grundig før vi slipper den, og prøver å levere produkter av god kvalitet. Det er uungåelig at det kommer gjennom en og annen bug, dette håper jeg du kan tigi oss, vi skal prøve å rette feil som blir rapportert inn så fort som mulig. Hvis du er mer komfortabel med hvordan ting var før kan du fortsatt peke Safari (eller en annen browser av ditt ønske) til tv.nrk.no på mobilen. Da vil du få den samme brukeropplevelsen som du var vant til fra før.

    • Takk for svar. Dessverre må jeg bare si at problemene jeg opplever med appen er så store at jeg bare måtte slutte å bruke den.

      Appen henger seg konstant både under visning av innhold og når jeg bare er inne i den og blar. Merker at problemene er knyttet til to ting:

      Hvis jeg har sett et program eller en episode av et program og dette dukker opp når jeg blar nedover så blir appen tregere og henger av og til. Sletting av alt personlig innhold løser problemet.

      Nesten samtlige program jeg ser på henger seg opp før eller senere i sendingen, ofte rett før slutt, og fører til sort skjerm. Av og til med, av og til uten lyd. Jeg må slette alt personlig innhold for å kunne gjenoppta tittingen.

      AirPlay oppleves som svært ustabilt og ofte faller programmet ut midtveis og jeg må aktivere det på nytt.

      Ingen andre program er åpne i bakgrunnen. Passer hele tiden på å ha siste utgave av både app og iOS.

      Denne appen er verdiløs for meg og har ført til at jeg ikke lengre kan se på NRK (har ikke tv-abonnement, bruker kun mett-tv). Løsningen du foreslår med å bruke tv.nrk.no er heller ikke spesielt tilfredsstillende da jeg av og til ønsker å bruke mobilen mens jeg ser på nett-tv og det er ustabilt med safari og chrome.

      Har for øvrig sendt mail til info@nrk om dette for to uker siden, har fortsatt ikke fått svar.

      Er meget meget skuffet over denne appen som for meg virker som en uprøvd og eksperimentell beta-utgave. Finnes det en måte å få tilbake den gamle appen på?

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Sjur)

      -Vi vet at det er problemer med enkelte programmer som stanser midt i strømmen. Vi ser alvorlig på dette problemet da det både rammer mange og har store konsekvenser, vi mistenker at det er noe feil som skjer i enkodingen eller hos distribusjonsnettleverandøren vår. Det er ikke en feil som ligger i selve appen.
      -Dersom AirPlay er ustabilt er det antakelig noe med trådløsnettet ditt. Annet enn å tillate mediespilleren å bruke AirPlay er det ikke stort apputviklere får lov til å gjøre med hvordan AirPlay fungerer.
      -Ustabil Safari og Chrome kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Hvilken devcice har du? Er den jailbreaket?
      -Publikumsservice kontaktet meg etter at du sendte dem en melding. Jeg fortalte dem at jeg hadde svart deg her, det er sikkert derfor de ikke har fulgt opp med deg.
      -Det at du etterspør den gamle appen men ikke er fornøyd med tv.nrk.no forstår jeg ikke. Dersom du bruker tv.nrk.no er det i praksis det samme som den gamle appen. Du kan legge inn en snarvei på hjemskjermen dersom du vil ha det som en «app». Det er ingen måte å legge inn en tidligere versjon av appen gitt at devicen din er kompatibel med dagens versjon.

    • Som jeg skrev i det første innlegget: Jeg har iphone 5 som til enhver tid er oppdatert med siste versjoner av både ios og NRK sin app. Den er ikke jailbreaket.

      Uttrykte meg noe uklart: Airplay blir ustabilt når programmene henger seg opp. Det er ikke ustabilt i utgangspunktet. Det jeg mente om at Safari og Chrome er ustabile er at jeg ikke vil bruke de for å se på nett-tv da de ofte brukes til annet, dette er vel et kjent faktum at moderne seere gjør? Det blir litt trist å henvise til denne løsningen i stedet for å prøve å hjelpe meg som faktisk opplever problemer og gidder bruke av tiden min for å skrive til dere om det. Jeg etterspør den gamle appen fordi den fungerte, og det gjør ikke denne. Men jeg ser nå at dere har innrømt feilene og oppdatert artikkelen, det er da en begynnelse.

      Så da kan man mao konkludere med at det eneste denne appen så langt har gjort for meg (og sikkert andre) er å gi meg et nytt utseende som det dessuten er vanskeligere å finne frem i. Dette er en av de appene jeg har vært mest glad i og brukt desidert mest, du forstår kanskje frustrasjonen da når ingenting fungerer lengre?

      PS til Stein Arsla: Vi lever i 2014, du trenger ikke ha abonnement for å se på tv eller nyte NRK sitt fantastiske kulturelle tilbud. Det betyr imidlertid ikke at man slipper unna lisensen (som jeg for øvrig betaler med glede).

    • stein arsla (svar til Sjur)

      Temmelig spenstig å klage over tilbudet fra NRK samtidig som man vedgår at man tjuvtitter. Kanskje på sin plass å be klagerne oppgi sitt lisensnummer?

    • Jeg skrev svar til deg over. I fremtiden anbefaler jeg deg å la være å kommentere på artikler hvis du ikke har annet å bidra med en sure oppgulp, det fører ikke til noe godt og du kan fremstå som en idiot.

  11. Eg opplever stadig problem ved strauming frå NRK-appen til Chromecast. Programmet startar gjerne heilt fint og utan problem, men på eit eller anna tidspunkt i laupet av programmet er det full stopp. Då viser berre eit bilte på skjermen med teksten «NRK TV». Om eg forsøker å starte programmet på nytt og hoppar til litt før der det stoppa sist, så stoppar det opp på same plass (kvar gong). Dette gjeld både appen for iOS (8.02 iPad Air) og NRK TV Beta for Android (har prøvd med fleire einingar). Det som derimot fungerer heilt fint er den uoffisielle appen for Android «NRK Cast». Også YouTube fungerer heilt fint, så eg har lite tru på at det er noko gale med min hardware. Dette styrkar min mistanke om at det er ein bug i appane dykkar som må sjekkast ut.

    Bortsett frå dette så likar eg godt dei nye appane for Android og iOS.

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Espen)

      Vi ser på dette. Dersom det er samme feil på samme program på både iOS og Android mistenker vi at det er appen på Chromecast som har en bug, og ikke appene. Hvilke program er det du har problemer med?

    • Vidar Sonerud (svar til Ola Nordbryhn)

      I det siste har det vært gjentatte problemer med endel episoder i Galakseparken Sesong 3 på NRK Super (som min datter elsker å se på).

      Spesifikt kan jeg feks nevne Galakseparken Sesong 3 Episode 29 som jeg har tatt en grundigere titt på da den ikke lot seg spille av i sin helhet hverken på en Ipad Mini eller via Chromecast.

      Ved å ta en titt på .m3u8 fila for det programmet og så laste ned segmentlista for strømmen med 1280×720 oppløsning – ved feks å gjøre følgende:

      curl «http://nordond9a-f.akamaihd.net/i/no/open/47/4713f293039f0b033f575c39dbdca2e252b66d56/4713f293039f0b033f575c39dbdca2e252b66d56_,141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/index_4_av.m3u8?null=» > segmentliste.txt

      Innholdet i segmentliste.txt er så en liste med 76 HLS-segmenter av 10 sekunder hver.

      Jeg har så manuelt lastet ned hver enkelt av disse 76 HLS-segmentene – dvs. da jeg kom til segment nr. 35 så fikk jeg HTTP 404 Not Found.
      Fraogmed segment 36 og tilogmed segment 76 gikk det bra igjen.

      Enda mer interessant viste det seg å være da jeg konkatenerte de 75 segmentene jeg hadde fått lastet ned til 1 stk fil og så spilte av fila, så var det ikke noe hull på 10 sekunder ( = 1 segment) på tidskoden 5 min 40 sek (5 * 60 + 40 = 340 sek = 34 segmenter ) – ei heller i tiden rett før eller rett etter for den saks skyld.

      Segment 35 som jeg ikke klarte å laste ned skulle iflg. URLen gitt via .m3u8 fila være tilgjengelig på følgende URL:

      nordond9a-f.akamaihd.net/i/no/open/47/4713f293039f0b033f575c39dbdca2e252b66d56/4713f293039f0b033f575…,.mp4.csmil/segment35_4_av.ts?null=

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Vidar Sonerud)

      Veldig interessant. Dette hjelper oss masse i feilsøkingen, og du har selvfølgelig helt rett i det du sier. Antar at det må ha skjedd noen feil i enkodingen av kildematerialet, og jeg ser at det er vanskelig å spille av denne episoden på mange enheter og plattformer. Dette bør vi klare å finne ut av og rette.

    • Dette som blir beskrevet her over er også akkurat de samme problemene som jeg opplever. Det er den samme feilen både i iOS-appen og på tv.nrk.no på safari på iPhone. Jeg kunne lagt ut flust av eksempler men velger nå det siste: side om side, ca 22:30 ut i sendingen går skjermen i svart og fungerer ikke lengre.

      Det merkelige er jo at dette da ikke er knyttet til appen, er det gjort endringer på andre steder (f.eks servere) som påvirker dette?

    • Har f.eks. problem med Schrödingers katt (2. Oktober 2014). Problem ca. 6:20 inn i programmet. Har også hatt problem med «Rundlurt» og «Side om side». Problemfri avspeling har vist seg å vera unntaket, heller enn regelen. Fekk likevel spelt av forbrukerinspektørene utan problem i dag…

  12. Jeg kjørte fra app på Iphone 5S til Chromecast problemfritt i starten av uka. I går hadde imidlertid Chromecast blitt oppdatert og fått den kjente støtten for tilpassede bakgrunner. Da fant ikke app Chromecast i det hele tatt. Restartet TV flere ganger som har Chromecast koblet på med strøm fra USB. Drepte og restartet også NRK app flere ganger. Ingen bedring.
    Kjørte jeg Youtube så gikk det greit å caste til Chromecast.
    Er det noen nytt i Chromecast ny versjon som skaper problemer for NRK app ?
    Er vel ofte sånn at det ikke SKAL være noe nytt, men så viser det seg at det kan være ting som ikke er kommunisert allikevel ?

    Svar på denne kommentaren

  13. Ola Nordbryhn (NRK)

    Siste oppdatering av appen på Chromecast var for noen uker siden. Vi har testet på en Chromecast med custom backdrops-oppdateringen fra desktop, Android og iOS, og vi har ikke sett noen problemer.

    Jeg vet ikke helt hva du bør gjøre, fungerer andre apper som Netflix e.l.? YouTube har en merkelig evne til å fungere nesten uansett.

    Svar på denne kommentaren

    • Fullstendig restart av telefon løste problemet. Når jeg drepte NRK-app dvs dobbeltklikk på knapp + sveipe bort app flere ganger så trodde jeg app var virkelig borte fra minnet, men tydeligvis ikke. Til gjengjeld så fikke jeg nå ikke casta fra Youtube, prøvde flere videoer/restart av tlf og Chromecast. Men da fungerte NRK.
      Men det er ikke deres problem. Spørs om det ikke blir en Apple TV. Chromecast virker ustabilt.

  14. Jan Fredrik Hovden

    Den nye paper fungerer fint på alle Macar og iDingsar i heimen, veldig bra. Ein liten ting me saknar er likevel mogligheit til å sjå langt fleire barne(program) i lista over nyleg sendte program. Før var lista mykje lengre, og det gjorde det veldig enkelt å sjå kva ungane hadde gått glipp av på borneTV dei siste dagane – og skumme fløyten. Vonar den funksjonaliteten kan kome attende på ein eller annan måte. Eller kanskje det er framleis er mogleg på ein måte eg ikkje har forstått? Mbh.

    Svar på denne kommentaren

  15. Ola Nordbryhn (NRK)

    For å få oversikt over hva som har gått de siste par dagene kan du for eksempel kikke i TV-guiden. Ellers jobber vi med en oppdatering av appen der det blir lettere å få oversikt over hver av kategoriene. Ellers har vi jo Super-appen for rent barneinnhold. Denne planlegger vi også å gi en solid ansiktsløftning snart.

    Svar på denne kommentaren

  16. Finnes det noen mulighet for å få NRK nett tv på XBOX 360? Har prøvd å finne ut av dette, men kommer ingen vei. Nettleseren i XBOX støtter ikke flash, har også prøvd alle settings her: tv.nrk.no/innstillinger. Ser ikke ut til å være noen apps til XBOX 360 som støtter dette heller.

    Jeg har forstått at Windows Phone og Win 8.1 ikke får mye «app love» fra NRK i forhold til iOS og Android. Jeg kan leve med det som finnes i dag, selv om jeg gjerne ser at det kommer. Men det hadde vært flott å få en mulighet for å kunne se tidligere sendinger fra NRK via XBOXen.

    Svar på denne kommentaren

  17. Hvordan går det med feilrettingene for denne appen? Har blitt veldig stille fra dere i det siste. Har dere helt gitt opp å rette feilene eller er fokus flyttet til å «forbedre» radioappen?

    Det er veldig frustrerende når man opplever å bli ignorert. De eneste svarene jeg har fått på mine henvendelser er gitt her og da gikk dere langt i å prøve å legge skylden hos meg. Dette er noe jeg opplever som veldig typisk beteende hos overivrige utviklere.

    Hvorfor var det egentlig nødvendig å forandre på noe som allerede fungerte (iOS-app) når man ser at brukere av andre os etterspør en egen app? Kunne dere ikke heller fokusert på det?

    Beklager dette utbruddet men prøv å sett dere i sluttbrukerens situasjon og forstå hvor fortvilende det er når man opplever å ikke få svar!

    Jeg stiller gjerne opp og bruker av min tid for å hjelpe dere å løse feilene som hele tiden oppstår, her er det bare å ta kontakt. Min mailadresse finner dere her og i henvendelsen pr mail (som jeg fortsatt ikke har fått svar på).

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Sjur)

      Har sett litt på statistikken på iOS-versjonen. Siden vi slapp forrige versjon i slutten av september har fire utviklere gjort 560 commits og har endret i 235 filer. Vi jobber for full maskin med å få ferdig en versjon nå, vi jobber med de siste finpussene og testrundene før vi kan sende den inn. På Android er syklusen litt annerledes, men de har også brukt tiden effektivt på endringer og forbedringer.

      Vi har skrevet flere steder her om noen av problemene som har oppstått. Vi har dessverre hatt flere problemer i det siste, der feilen går ut over appen men årsaken ligger helt andre steder. Vi har oppdaget svikt i rutinene når videoenkoderen gir en spesifikk feilmelding, vi har den siste uken hatt store problemer med skytjenesten som holder backenden vår oppe og vi har sett problemer med Chromecast etter at Google gjorde en oppgradering. Forrige oppdatering fikset de mest alvorlige problemene som fulgte med iOS 8, men det er først nå at vi har fått full kontroll på hvilke nye særegenheter vi må ta høyde for. Samtidig har vi rettet de feil og mangler som vi har funnet, og håper dette vil gi brukerene færre feil i fremtiden. Imidlertid beror dette på hva vi kan gjenskape selv. Når det rapporteres inn problemer, for eksempel med Chromecast, og vi ikke ser de samme problemene hverken i testmiljøene våre eller når vi tester hjemme, er det vanskelig å lokalisere problemene og lett å skylde på sluttbruker eller deres utstyr. Alle som jobber med prosjektet er ivrige brukere av våre egne produkter, vi tester, bruker, viser fram og prøver å ha en følelse med hvordan produktet vårt fungerer i de tusen hjem.

      Som jeg skrev til deg tidligere har ikke Publikumsservice svart deg fordi jeg fortalte dem at jeg svarte deg på den identiske henvendelsen du sendte hit. Vi har ikke anledning til å svare på kommentaren du la inn i AppStore, men du kan anse svarene du får her som svar på meldingene dine til Publikumsservice, på Twitter og i AppStore.

      Vi prøver kontinuerlig å forbedre oss og være relevant på de største plattformene. Windows Phone, som nevnes oftest, har en app, denne er identisk med den som var på iOS og Android tidligere. Smart-TV, PlayStation og AppleTV har fått sine apper, som bygger på erfaringer vi har gjort under utviklingen av appene til iOS og Android. Ettersom jeg hovedsakelig sitter med iOS-utvikling kjenner jeg ikke til planer for hvilke andre plattformer som står for tur.

      Det er ikke et løp for å eksistere på flest mulig plattformer, men det å tilby best mulig opplevelse til så mange brukere som vi kan. Dette innebærer dermed at ikke alle kontaktflater publikum har mot NRK til enhver tid er identiske eller at alle ting som kan kan kobles på nett skal få en skreddersydd løsning, men at vi i rykk og napp fikser der det er størst mulighet for å forbedre oss, at vi prøver og feiler, og at enkelte brukere kommer til å være skuffet fordi andre brukere får bedre løsninger enn det vi kan tilby dem.

      Vi prøver å svare etter beste evne så lenge det er liv laga i den påfølgende meningsutvekslingen. Ettersom du ikke er fornøyd med hvordan appen ser ut i dag og ikke er villig til å la tv.nrk.no leve i en fane i Safari eller Chrome, og vi ikke har tenkt å nedgradere appen til 2012-versjon, er det vanskelig å finne en løsning alle parter er fornøyd med. Vi setter stor pris på tilbakemeldingene vi får, da dette er en god kilde til å finne ut hvor skoen trykker og hva vi bør fokusere på.

  18. Hei,

    Lurer på hvorfor det ikke fungerer å se direkte-TV på PS4-appen?
    Jeg kan ihvertfall ikke se noen knapp eller meny som tar meg til direktesendinger på NRK?
    Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

    Svar på denne kommentaren

  19. Anders M.Hunstad

    Hei.

    Ser at iOS appen ble oppdatert til versjon 4.2 i dag.
    En feil som ikke er rettet er at teksten ikke vises på iPad eller Apple TV hvis man velger Videokvalitet: Høyeste under Innstillinger. Jeg får vidt tekst hvis jeg sender til Chromecast.

    Svar på denne kommentaren

  20. Kjører nett tv på iphone6. Hvorfor må dere ha en kanalvelger nederst på siden. Spesielt på sportssendingene forsvinner mye informasjon mhp plassering/tider etc. Vi klarer jo å gå tilbake for å skifte kanal.

    Svar på denne kommentaren

  21. Jeg savner direktelink til app’en i iOS. Altså URL Scheme adressen. Bruker dette til en fjernkontroll ap jeg bruker, og der har jeg feks lagt inn link til spotify://

    Burde være en enkel sak å få på plass om det ikke finnes.

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Mik)

      Vi har ikke definert opp noen URL scheme, og selv om det kan være enkelt nok å definere opp, krever det litt arbeid for å få til å fungere helt topp i appen vår. Vi har det på blokken, men nok ikke med det aller første.

      Vi kommer antakelig til å lage det når vi skal ta det i bruk selv, slik at man kan få et banner med tilbud om å åpne i appen om man går inn på et program på tv.nrk.no.

  22. Jon Samuelsen

    Hei

    Jeg har lenge vært bruker av nrk.no appen på ulike iphone modeller, nå sist en iphone 5s.

    Etter at apples byttet operativsystem i fjor høst, så har jeg opplevd følgende problemer:

    1 Airplay knappen i appen virker ikke. Jeg må benytte airplay i mobilens kontrollsenter.
    2 Ustabil airplay. Lydstrømmen kutter ofte og lenge. Dette er ikke et problem når jeg streamer fra nrk.no over en mac air.
    3 Når streaming fra appen (radio) crasher, så må jeg helt ut i programvelgeren for å retsrate kanalen.
    4 I det siste så slutter appen å streame når mobilen går over i hvile modus. Dette var ikke et problem før jul 2014.
    5 I dag opplevde jeg for første gang at appen ikke virker i det hele tatt på min gamle iphone 4. Jeg har ofte brukt denne til å streame da den har vært mer stabil enn streaming over iphone 5s med nytt IOS. Nå vil ikke appen «starte».

    Før Apple lanserte det nye IOSet fungerte alt knirkefritt. Håper dere har en plan for feilretting.

    Mvh
    Jon Samuelsen

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Jon Samuelsen)

      Etter Apples oppdatering til iOS 8 har det vært mange, oss inkludert, som har blitt rammet av ganske alvorlige bugs i rendringen av websider. Så langt jeg har klart å tyde, har de begynt å behandle

      Både dagens radioapp og nrk.no-appen bygger tungt på websider og at disse rendres ut korrekt. Når deres innebygde håndtering av radiostrømmer ikke lenger viser de kontrollene som er nødvendige, ei heller gir brukeren kontroll over AirPlay på en tilfredsstillende måte, blir dessverre produktet mot sluttbruker dårligere enn det var før oppgraderingen til iOS 8. Det eneste alternativet for å få forbedre brukeropplevelsen er å lage appen på nytt, uten å bygge på webteknologier. For radioappens vedkommende er vi inne i denne prosessen nå.

      Når det gjelder at nrk.no-appen kræsjer på iOS 7 i siste oppdatering, har vi funnet en feil, den ble rettet mens jeg skrev dette innlegget, og feilretting er på vei til Apple. I mellomtiden må du bruke radioappen for å streame radio via AirPlay på iOS 7.

      Ustabil AirPlay er ikke noe appene har noe særlig påvirkningskraft på. Dersom du opplever at strømmen er ustabil kommer dette som regel av at enten AppleTv-en eller telefonen har dårlig trådløs dekning.

  23. Jeg har et rødt merke med et ett-tall ved ikonet, som om det er en eller annen oppdatering i programmet. Jeg får den ikke vekk uansett hva jeg gjør. Har til og med reinnstallert programmet uten å få vekk dette merket. Hjelp!

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til finn)

      Hm, denne burde ha blitt fjernet ved en tidligere oppdatering. Vi fant selv ut at det var mest irriterende å ha badge på appikonet, og har ganske lenge prøvd å fjerne det ved oppstart. Ser at denne kodesnutten nå er fjernet, men du har fortsatt en siste mulighet for å få fjernet det. Fremgangsmåten er så lite logisk at du tilgis for å ikke ha funnet ut av det selv.

      Det eneste stedet i koden der vi nå fjerner dette merket er dersom du åpner appen fra en notification. Det du bør gjøre er dermed:
      -Legg til et program som snart har en ny sending som favoritt (for eksempel Dagsrevyen eller en annen nyhetssending)
      -Motta pushmelding i det den neste Dagsrevyen-sending starter
      -Åpne appen fra denne meldingen
      -Profit: Merket skal forsvinne

  24. Mari Sollid Tveit

    På min IPhone 5s bruker jeg NRK appen ofte. Det som irriterer meg er at når jeg slår på tekstingen så dekker den halve skjermen og den er farget rosa! Du ser ikke igjennom denne teksten og det er veldig irriterende!

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Mari Sollid Tveit)

      Dette har jeg aldri sett eller hørt om. Hvilken iOS-versjon bruker du? Har du skrudd på noen tilgjenglighetshjelpemidler? Har du eventuelt mulighet til å legge ved et skjermskudd av hvordan det ser ut?

  25. Mari Sollid Tveit

    På min IPhone 5s bruker jeg NRK appen ofte. Det som irriterer meg er at når jeg slår på tekstingen så dekker den halve skjermen og den er farget rosa! Du ser ikke igjennom denne teksten og det er veldig irriterende!

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Jonas Bergey)

      I 4.3.3-releasen har vi nok vært litt slepphendte med kvalitetskontrollen. Flere feil klarte å snike seg med, og dette beklager vi. Har sendt inn en ny versjon til Apple nå der vi har rettet de verste feilene (sånn som at Chromecast sluttet å fungere) og søkt om å få litt fortgang i prosessen slik at både vi og dere slipper å vente i to uker på godkjenningsprosessen. Vi krysser fingrene og håper at neste versjon vil fungere litt bedre enn den nåværende.

  26. Jeg bruker appen mye når jeg sykler til og fra jobb, og har da telefonen i lomma. På den gamle versjonen kunne man skifte kanal (mellom egne favoritter) ved å dobbeltklikke på volumkontrollen på headsettet. Savner veldig muligheten til dette. Er det noe dere kunne legge inn igjen?

    Svar på denne kommentaren

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Gunnar)

      Hvilken app er det snakk om her? Regner med at det ikke er TV-appen, og radioappen vår kunnet aldri hverken kunnet bytte kanal eller lagre favorittkanaler. Hvilken app og hvilken device er det snakk om?

    • NrK Radio-appen på IOS. Er rimelig sikker på at man kunne dobbeltklikke på volumkontrollen der tidligere (trolig to hovedversjoner tilbake) for å gå til neste kanal i lista. Mener dessuten at man kunne sette opp en kortliste blant alle tilgjengelige kanaler på den eldre versjonen.

      En slik funksjon for å gå til neste kanal i Direkte-lista ville vært gull. F.eks dobbelt fremover og trippel bakover?

    • Ola Nordbryhn (NRK) (svar til Gunnar)

      Radioappen for to hovedversjoner siden kan jeg ikke si så mye om, den ble utviklet og vedlikeholdt av en tredjepart lenge før jeg begynte her. Men vi noterer oss ønsket for dagens app, det høres slett ikke dumt ut.

  27. Noen innspll til NRK Radio-appen:
    Har dere tatt med i betraktningen omkring GUI at en stadig større andel av brukerne deres er middelaldrende/eldre, med dertil hørende synsutfordringer? Jeg har notert meg at det er mulig å øke skriftstørrelsen under Innstillinger, men det er ikke i nærheten tilstrekkelig…

    Mitt usecase er som følger:
    Bruker: 45+, med behov for lesebriller, kanskje også litt trøbbel med kontrast
    Situasjon: Utendørs, i aktivitet (sykling/jogging/etc) – uten lesebriller tilgjengelig. Gjerne med vanskelige lysforhold.

    Det er i disse siutasjonene at den ellers utmerkede appen svikter for meg:

    1. Pause-/Start-knappen
    Symbolet inni den hvite sirkelen er så lite at jeg ikke ser forskjell på pause- og start-tilstand

    2. Kanalvelger / forside
    – Logoene (P1, P2, osv) er så små at jeg har trøbbel med å tyde dem.
    – Bakgrunnsbildene forstyrrer lesbarheten
    – Skriftstørrelsen kunne vært en god del større

    I lys av kravene til universell utforming kunne det kanskje vært en ide å lage et «skin» som skreller bort alle unødvendige designutrykk, og kun legger til rette for at svaksynte lettere kan bruke appen. Er ganske sikker på at NrK ville fått sjerne i margen hos Blindeforbundet, f.eks.

    Svar på denne kommentaren

    • Kjartan Michalsen (NRK) (svar til Gunnar)

      Hei Gunnar!

      Takk for tilbakemeldinger. Denne har gått meg litt hus forbi da den var på TV-app diskusjonen, så beklager sent svar.

      Innspillene dine er gode, og det er flere scenarier et forenklet / forstørret grensesnitt er bra. Vi har det på blokka, og tenker at det er naturlig sammen med et «bil-grensesnitt» som skal passe i alle situasjoner der tydelig kontroll er å foretrekke. På farten generelt sett, motlys ute, osv.

      Kjartan,
      Konseptutvikler / interaksjonsdesigner NRK nett-tv og radio

  28. Rune Halvorsen

    Problemer med Chromecast i versjon 4.7.1 av NRK TV App IOS

    Dersom man går ut av App ved å trykke på hjem knapp, for så å gå tilbake til App, hopper program tilbake i tid til der man startet.

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.