The commanding officer came to us and asked «What do you need?» I told him, «A telephone and a beer.»

Ingeniørkunst, galskap og iskalde beregninger. Kos dere med denne historien fra hvordan det var bak spakene i verdens raskeste fly. Inkludert da de nødlandet på Andøya i 1982.
Flying the world’s fastest plane: Behind the stick of the SR-71
Denner er også veldig fin: oppositelock.jalopnik.com/favorite-sr-71-story-1079127041
Takk. Herlig: «Los Angeles Center, Aspen 20, can you give us a ground speed check?» There was no hesitation, and the replay came as if was an everyday request. «Aspen 20, I show you at one thousand eight hundred and forty-two knots, across the ground.» Hahahaha
Hadde yrkespraksis på timeplanen den dagen flyet tok av. Jeg arbeidet på et lager ved Andøya flystasjon, og vi fikk være ute og se på take off. Det var skumle greier, for det gikk vakter med maskingevær rundt flyet mens det stod i hangaren.
Det første nummeret av Hacker Monthly har og ein veldig god artikkel om å fly SR-71. Første artikkel i første nummer som kan lastast ned eller kjøpast her:
hackermonthly.com/issue-1.html
Ser ut til at det var en nødlanding med SR 71 i Bodø i februar 1988 samt en året før, jf faksimile i Avisa Nordland den 15.02.2013.