nrk.no

Hun vil reparere verden

Kategorier: Design, Det sosiale nettet, Gadgets & Tips & Tricks


Da vi skrev om Sugru tidligere i år ble det en av de mest populære artiklene våre noen sinne.

Sugru er et stoff som du bruker til å reparere, forbedre og skape ting med. Det oppfører seg som en blanding av silikon og epoxylim. Det kleber til de fleste stoffer men holder seg fleksibelt når det herder. Vi har brukt det til å fikse mye rart etter at vi ble oppmerksomme på det i vår.

Så da irske Jane Ni Dhulchaointigh som skapte Sugru var i Norge i forrige uke benyttet vi sjansen til å ta en prat med henne.

Hvordan er det å starte produktutvikling fra grunnen av? Og hvordan bør man tenke markedsføring etter at vi fikk hjelp av nett og sosiale medier?

Og hva glemte jeg å spørre henne om? Navnet… Sugru, hva betyr det? Det stammer rett og slett fra irsk og er basert på det irske ordet for «lek».

DinSide.no fikk også en prat med Jane da hun var her. Og de har testet Sugru i et par ekstra bruksområder i tillegg til potetmosstampere og andre ting vi testet i vår.

1 kommentar

  1. Eivind Guldteig

    Digger Sugru og Jane, ikke pga. produktet, men fordi de har forstått bruken og betydningen av sosiale medier. De klart å skape en hype rundt produktet sitt. Dette må inn i læreboka for markedsføring. (Har kjøpt produktet, men har ikke fått testet det ennå)

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.