nrk.no

Vil du jobbe i NRK Nye Medier?

Kategorier: Design,Media,Mobil,Nettbrett & Webutvikling


Vil du jobbe med Norges mest spennende nettprodukt? Har du lyst til å prege hvordan publikum skal oppleve NRK på mobil, brett og nett? Vi leter etter deg som brenner for å lage magiske brukeropplevelser på alle flater.

Tidlig skisse for NRKs direktesenter
Tidlig skisse for NRKs direktesenter

Prosjektleder for nettjenester

Du vil være prosjektleder i NRK fordi:

  • du er svært dyktig til å lede, engasjere og inspirere kolleger og andre
  • du har bred erfaring med utvikling av nettjenester
  • du ønsker å bidra til å lage et bedre norsk internett!

Les hele stillingsutlysingen og søk!

Interaksjonsdesigner til NRK.no

Du vil jobbe med interaksjonsdesign i NRK fordi:

  • du synes utvikling av dialog- og navigasjonskonsepter, brukertesting og -måling er spennende
  • du har lyst til å gjøre det enklere for publikum å finne fram i store informasjonsmengder
  • du ønsker å bryne deg på responsiv design for ulike skjermstørrelser

  • du forstår kraften i tilrettelagt interaksjon for mobiltelefoner, nettbrett og pc
  • du ønsker å jobbe tett med nettdesigner, produkteier og utviklingsteam for å knekke faglige nøtter
  • du behersker å lande luftige konsepter i tverrfaglige team og med andre eksperter i NRK
  • du liker å formidle med penn og papir, tavle, eller elektroniske skisser og prototyper
  • du snakker flytende «wireframesk»
Hele utlysningen

Nettdesigner til NRK.no

Du vil jobbe med nettdesign i NRK fordi:

  • du ønsker å styrke den visuelle identiteten til NRK på nett
  • du mener fremragende nettdesign styrker en enkel, estetisk og konsistent brukeropplevelse for publikum
  • du ønsker å videreutvikle et responsivt design på NRK.no for alle relevante skjermstørrelser
  • du ønsker å jobbe tett med interaksjonsdesigner, produkteier og utviklingsteamet for å knekke faglige nøtter
  • du behersker å jobbe både langsiktig for å bygge profil og merkevare, men har også evne til å bidra med enklere leveranser hos en medieaktør der nyhetsbildet setter agendaen
  • du lar deg inspirere av andre nasjonale og internasjonale nyhetsformidlere, og følger med på uttrykk og strømninger i UX-miljøer, ressurser på nett og lokale meetups
  • du snakker naturligvis flytende Photoshop og behersker kanskje HTML5 og CSS3

 

Felles for begge designerstillingene:

Du er faglig sterk, enten du har erfaring fra nyhetsdesign i mediebransjen, som ekspert i konsulentbransjen, med nettkampanjer i byråer eller som ung og lovende rett fra skolebenken.

I tillegg til at du er god på fag, forutsetter vi at du som oss er sosial og utadvendt, liker å jobbe med hyggelige kolleger og synes det er stas å være med på store oppdrag i kringkastingens tjeneste. I tillegg må du ha hårete mål for egen faglig utvikling.

I tillegg til at du blir en del av en fantastisk gjeng, gir vi deg:

  • svært spennende faglige utfordringer i et av Norges mest nyskapende nettmiljøer
  • store utviklingsmuligheter
  • gode pensjons- og forsikringsordninger, gode velferdstilbud og konkurransedyktige betingelser
  • en unik mulighet til å bli med på teamet bak en av Norges største nettjenester

For deg som allerede har skjønt at dette er drømmejobben, søk i dag! Er du usikker, kontakter du oss med de spørsmålene du måtte ha. Denne sjansen vil du ikke vil la gå fra deg.

Flere stillinger: Kringkasting

Og mens vi er inne på dette med stillinger. NRK søker også etter teknologer innen mer tradisjonell kringkasting. Disse stillingene er ikke i avdeling for nye medier, men kan absolutt være av interesse for enkelte av våre lesere likevel: DVB-ingeniør, Driftsingeniør innen kringkasting

2 kommentarer

  1. Linda Halvorsen

    jeg vil bare si: wow, for en fin utlysning etter en interaksjonsdesigner! Synes den er så spot on på hva en interaksjonsdesigner driver med – og det er ikke alltid tilfelle når det søkes etter ID’ere… Et eksempel til etterfølgelse! Takk!

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar til Linda Halvorsen Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.