nrk.no

attention span, øl og porno

Kategori: Snacks


Stadig kommer det både lærdom og moro ut av å gå seg bort på internett.

@Futsaeter twitrer om en interessant sak i Advertising Age – hvorfor YouTube-brukere har ADD og hvordan stoppe det. Saken forteller at 1/3 av YouTube-brukerne stikker av før 30 sekunder av filmen er gått. Man må imidlertid registrere seg for å få lese hele rapporten, så vi datt av lasset og konsentrerte oss om videoeksempelet i stedet. 

Eksemplet som brukes i saken er en halvannet år gammel viral reklamefilm for øl. 

Da vi hadde sett filmen, leste vi en kommentar som satte filmen i en sammenheng. Interessant den også: Time magazine: This Porn's for You: Budweiser's Racy Web Ad

Slik forsvant femten minutter vi muligens burde brukt på noe bedre, men det var både underholdende og tankevekkende – kanskje var det verdt det.

Har dere eksempler på ting dere har snublet over på nett mens dere egentlig burde gjort noe helt annet?

9 kommentarer

  1. Klassisk eksempel er jo Wikipedia-artikkelen. Som hadde ein interessant link. Som hadde tre interessante linkar. Som igjen hadde ein tre-fire interessante linkar i kvar. Og så har du det gåande…

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.