nrk.no

Hva skal NRK med sosiale medier?

Kategorier: Det sosiale nettet & NRK


Eller for å si det på en annen måte: Hva skal folk med NRK?

Norsk Rikskringkasting har servert fiks ferdige programmer på radio og tv i en mannsalder. Så kom internett og ville dele og plutselig holdt det ikke å være avsender, publikum ble noen man måtte begynne å snakke med.

Hvordan synes du NRK bør bruke sosiale medier i tiden som kommer?


Uten publikum, ingen KORK-konsert med Vamp. Bilde fra Kringkastingsorkesterets Flickr-konto.

Et raskt overblikk over noen NRKske sosiale grep

En vanlig helg i 2000: En fyr i NRKs utviklingsavdeling tok med seg en bunke cd´er fra unge håpefulle artister og band hjem i helga, digitaliserte dem og la dem ut på nett. Så insisterte et lyst hode på at folk kunne få laste opp musikken sin selv. Snart var P3s demo-konkurranse blitt til et interaktivt nettsted, NRKs første variant av et community. I år feirer Urørt 10 år.

November 2001: Et nett-team satt i en kjeller under en butikk på Karl Johan mens Kristopher Schau bodde i et utstillingvindu i etasjen over, med folk klistra til vinduet mens en blind fyr klippet håret hans. Wap-meldinger tikket ut på nettsiden om hvor mange milliliter rabbagasten i forskningseksperimentet Forfall hadde tisset under siste dobesøk og legen gjorde seg klar til å se hvor mye den unge programlederen hadde forverret seg det siste døgnet. Hvert døgn kunne folk stemme på hvilke helsenedbyggende prøvelser skulle bli utsatt for.

Vinteren 2001/2002: Noen studenter på Høgskolen i Gjøvik utviklet et sosialt nettsted for de spesielt engasjerte lytterne til NRK mP3. Klanen lever i beste velgående enda.

Nyttårsaften 2006: NRKbeta la ut sin første test-post. Say no more, du leser jo denne posten og det er sikkert ikke første gang du er inne på denne sida. I løpet av fire år har NRKs første blogg fått (i skrivende stund) 25 958 kommentarer. Som har så høy kvalitet at de viser klart og tydelig at interaksjon med publikum kan ha større merverdi enn det gjengse debattforum, lesernes innspill har verdi for både NRK og andre lesere.

Januar 2006: P3 begynte å publisere fotos med CC-lisens på Flickr.

Mars 2006: NRK får konto på YouTube.

April 2007: Rubenmann med Harald Eia på mobil-tv, med blogg. NRKs første populære stunt på Facebook (som ble åpnet for alle med epost-adresse i september 2006).

Juni 2007: Animasjonssatiren Halvseints musikkvideo «Party with beer» gjør det stort på Youtube og blir lagt ut i BitTorrent.

November 2008: Ali Jallahrud på P3tv og Facebook.

November 2009: Den syv timer lange lokumentaren om Bergensbanen blir sendt på NRK2 og blir en gigahappening på Facebook og Twitter.

2010: Bergensbanen ut i HD på BitTorrent og konkurranse om beste publikums-remiks.

Fem innspill om NRKs framtid på sosiale medier

1. Dele enda mer av innhold fra radio, tv og nett, gratis!

2. Flere tydelige NRK-ansikter, som i Språkteigen!

3. Bruke offentlige data til almenn nytte og underholdning!

4. Åpne for en enda tettere dialog med publikum!

5. Teste ut nye sosiale nettsteder mer systematisk for å fange opp nye redaksjonelle verktøy!

Hvordan synes du NRK bør bruke sosiale medier i tiden som kommer?

38 kommentarer

  1. Det beste med NRK er at de framleis har (og bør framleis ha) ressursar til å eksperimentere. NRKbeta og #bergensbanen er to gode døme på eksperiment som har hatt fantastisk suksess, mykje takka vere at det står veldig dyktige folk bak, men også takka vere flaks med timinga m.m. Og Språkteigen har verkeleg skapt engasjement på Facebook spesielt, takka vere engasjert programleiaren. Men det blir også laga mykje anna i NRK som er eksperimenterande, og som ikkje slår gjennom. Og slik må det vere. Ein må ha råd å feile mange gonger for å kunne få fram slike suksessar som de har hatt. Eg ønskjer at de held fram med nybrottsarbeidet innan sosiale medier, med NRKbeta som promoterande, kommenterande og evt. koordinerande midtpunkt for dei ulike NRK-avdelingane sine nettsprell sosialt. Der er NRK i ei særstilling i forhold til dei reint kommersielle konkurrentane (som også har mykje spennande innimellom, men det smakar gjerne litt kommers av det…) Derfor, eg tek ein super-Ole Brumm: Jatakk, alle fem.

    Svar på denne kommentaren

    • Nina Nordbø (NRK) (svar til Arild Nybø)

      Du er inne på noen essensielle premisser for å kunne være nyskapende: Engasjement, som handler om å være spesielt interessert og ha energi til å prøve ut noe nytt. Dyktige folk, som følger med på hva som skjer i mediebransjen og har trening i å klekke ut nye redaksjonelle grep. Og timing, som handler om å være årvåken og se trendene komme, som bølgesurfere.

  2. Streaming-apps til telefoner. Først og fremst Android selvsagt…

    ted.com lar meg se på TED talks fra telefonen min (Android). Hvis NRK kunne laget en app for streaming av programmer, hadde det også åpnet for mer direkte tilbakemedling fra brukerne. En app kunne åpnet for diskusjoner og avstemming osv osv.

    Svar på denne kommentaren

    • Eirik Solheim (NRK) (svar til EspenA)

      Vi jobber med utvidelse av iPhone-apps og ser også på Android som en av de mest spennende plattformene der ute for tiden.

      For Android kommer det til å skje ting fremover. Både på de mobile enhetene og TV-apparat med android-støtte. Absolutt interessant.

  3. Ta gjerne imot tips fra publikum og bruk sosiale medier til å få meninger inn i studio, men for all del: la journalisten ha styringen og bruke sin kompetanse på å lage gode programmer. NRK har stått for kvalitet i alle år – og det bør de fortsette med. «På sparket» innslag ut i fra publikum sine meninger kan lett bli banaliteter som jeg ønsker å bli spart for.

    Svar på denne kommentaren

    • Nina Nordbø (NRK) (svar til Milla63)

      Forrige uke hadde Musikkredaksjonen på P2 en direktesendt debatt om hvorfor ny norsk samtidsmusikk spilles så lite. Bodil Maroni Jensen, som er husets spesialist på feltet, var chat-vertinne for en nettdebatt som gikk samtidig. Hun opplevde dialogen med publikum som veldig givende og kunne sende flere relevante spørsmål til debatten inn til studio på andre siden av vinduet i studio. Slike happenings vil vi gjerne gjøre flere ganger, med andre programmer også. Du kan høre debatten og lese hva publikum snakket om her, hvis du er interessert: http://www.nrk.no/kultur_og_underholdning/1.7273812

    • Nettopp poenget mitt – en som filtrer kommentarer og spørsmål og velger ut fører til et godt program. Å hive journalistikken over bord for å fri til publikum er ikke god bruk av sosiale medier. Dummeste jeg vet er sånne tv programmer med innkomne sms på siden…..

    • Jeg er mer tilhenger av å utvide debatten ved å bruke nettet som en forlengelse. La debatten fortsette på NRK sine nettsider. Fr.Martinsens bruk av CIL til Dagsnytt18 er jo en klassiker i så måte.

      Men jeg håper for all del at NRK ikke begynner slik TV2 Sporten driver sine fotballsendinger. Å trekke inn meningsløse twittermeldinger, sms-er osv. er bare forstyrrende og ubrukelig i sendingene.

  4. Tættere integration af Twitter/Facebook i direktesendinger. Fx er MGP værdiløst uden Twitter. Man kunne udnytte de ekstra funktioner i set-top bokse som flere og flere får til at vise tweets mm.

    Men… vær venlig ikke at gøre det som TV2 Sporten og lade en idiotvært «analysere» tweets på 15 sekunder.

    Svar på denne kommentaren

    • Nina Nordbø (NRK) (svar til Ricco)

      Helt enig, det er en ny medievane at mange chatter (live-blogger) om det de ser på tv. I Kulturavdelingen hvor jeg jobber, har vi kjørt CoveritLive med integrert Twitter under både direktesendindinger og avspillinger, hvor programlederen er ekspertkommentatoren/chat-verten. Det har vært spennende for dem som ellers jobber radio og tv, som liker å ha så direkte dialog med publikum. Så vi kommer til å fortsette med det, og teste ut forskjellige former for dialog.

  5. Ja, Hvor går NRK ?
    Tidligere var NRK en almenkringkaster, idag er NRK en nyhetskanal med repriser hele dagen.
    Hvorfor skal dagsrevyen våre på 40-45 minutter ?
    Hvorfor skal det være så mange diskusjonsprogrammer.
    Er det så mange journalister som er ansatte at det må være mange diskusjonsprogrammer ?
    Kut ut flere av jornalistene og ansett programledere som kan underholde medd noe enn politikk !
    Skal NRK forstette i dette sporet MÅ LISENSEN SETTES NED !!!
    Otto

    Svar på denne kommentaren

  6. Jacob Lygren Døskeland

    Jeg har lenge foreslått at NRK som har sosiale medier om matstoff og matprogrammer m.m, der behovet seere og lesere har for mat egentlig er i konkurranse med alle de som ikke har mat, investerer i en egen søkemotor om matstoff. Som lever på siden av Google m.fl. i åpen konkurranse om brukerne. Oljefondet kunne være en egnet investor, og hva om NRK laget den sammen med mediahus og bokbransjen?

    Svar på denne kommentaren

  7. Ingrid Williams

    While NRK deserves some credit for its Social Media presence, I have to say that its efforts would reach a new level if the concept of «dialogue» was actually understood at NRK. So far, that part of SM at NRK is lagging. The focus is still on pushing content OUT, while allowing little public influence IN. As the license fee issue heats up over the coming years, this lack of listening to its public is going to handicap NRK’s viability. SM provides excellent channels to allow entities like NRK to steer according to audience needs and desires. But if you refuse to listen (or to be the one to START controversial discussions, for example), the emerging new media environment (and viewers) will move on without you. Or to sum it up: The emperor has some decent underwear, but they ain’t all that!

    Svar på denne kommentaren

    • Nina Nordbø (NRK) (svar til Ingrid Williams)

      (Bilder i hoder =)) Spot on! NRK et et gammelt mediehus som har utforsket radio- og tv-mediene i to generasjoner og nå behersker dem til fingerspissene. Å følge utviklingen på nett krever et helt annet tempo, som har vært en stor utfordring for det tradisjonsbundne NRK! Sosiale medier har vokst fram lynraskt de siste 5-6 årene, og nå sitter det folk og klør seg i hodet i mediehus over hele verden. Vi har alle samme utfordring; å gå fra å være leverandører av innhold til å komme i dialog med publikum om utvikling av innhold. Det er spennende! Og det går opp for stadig flere i NRK at prøving og feiling – mye eksperimentering – OGSÅ er noe NRK tradisjonelt sett er gode på – hvordan hadde vi ellers blitt så gode på radio og tv? Jeg ser antydningen til at SM snart får sin tredje bølge i NRK, etter de aller første og de som fort blir nysgjerrige og kommer etter. NRK er autonomt store på Facebook =)

  8. På grunn av de juridiske aspektene ved Facebook synes jeg NRK skal være forsiktige i forhold til Facebook. Hvis de skal legge ut ting på Facebook, bør NRK i alle fall sørge for at dette er tilgjengelige på nrk.no også. Ellers er NRK med på å skape et press for å registrere seg på facebook.

    Ifm. vulkankrisen var det flyselskaper som brukte facebook for å sende ut informasjon til sine kunder. Hvorfor brukte de ikke sine egne websider i stedet – de vanlige websidene er jo det første stedet man leter etter informasjon…

    Svar på denne kommentaren

    • Nina Nordbø (NRK) (svar til Roger)

      Ja takk, begge deler, skulle være en god kjøreregel. Men enkelte happenings kan jo også skje på Facebook og Twitter i tillegg til f.eks en tv-sending. #Bergensbanen

    • Ja, jeg har i prinsippet ikke noe imot at de er på facebook.Men NRK må ikke glemme å tenke på alternativer til Facebook. M.a.o. hvis man vil bruke facebook for å la folk sende inn kommentarer o.lign. bør man også ha/skaffe gode alternativer for de som ikke er på facebook.

    • Nina Nordbø (NRK) (svar til Roger)

      Mm, viktig prinspipp for en almenkringkaster å gjøre innhold tilgjengelig for flest mulig! Derfor bruker vi nå for tiden mye CoverItLive, som kan integreres på NRK.no- og som i tilelgg kan hente inn meldinger fra Twitter. Når det er sagt mener jeg, i rollen som redaktør for én av nettredaksjonene i NRK, at vi tester ut nye plattformer og nettsteder – selv om vi ikke når alle i én jafs.

    • Helt enig. For oss som ikke har Facebook, og heller ikke ønsker å ha facebook, er det irriterende når man ikke holder seg til egne nettsider som primær informasjonskilde.

  9. Har brukt mye tid på tv opp gjennom livet, og jeg liker allsidigheten hos NRK. Var vel eneste tenåring i min vennekrets som satt og så Nøtteknekker balletten f.eks.
    Jeg håper NRK fortsetter å ha rene sider med redaksjonelt stoff, uansett hvilket medium de er på. Har selv kastet ut tv’n for noen få år siden pga for mye reklame. Når jeg så filmer på enkelte kanaler, tok det «2 timer» å se en 1 times film.

    Liker også den interaktivitet som nrk sidene gir, og spesielt at det redaksjonelle kommer først. Virkelig hyggelig å lese sidene ders som er så rene for ting som virker mere irriterende enn interessant. Sidene virker til å ha gode og «ubelastede» script. Webleserens har ingen merkelig eller skjult aktivitet på sidene deres.

    Cheers Roger, for oss som takler «presset», blir jo all info som eventuelt legges ut på Facebook ikke lest. Kan vel regne med at nrk bruker eventuelt andre nettsteder som suplement til spesielt interesserte.
    Ser når jeg er på besøk hos folk, at NRK kjører reklame nå. Synes det er trist, og for meg mister det noe av sjarmen som var fra den tiden hvor ting virket mindre kommersielt. Med det mener jeg at sendingen ikke var så preget av 3’dje parter som for eksempel sponsorer m.m.
    Ønsker dere lykke til i fremtiden 🙂

    Svar på denne kommentaren

  10. Hvordan ser NRK på utstrakt bruk av Facebook i lys av SVT-Facebook-saken i Sverige? NRK har jo lagt ned sider på eget domene til radioprogram som f.eks. Herreavdelingen og har i steden en offisiell Facebookside for programmet.

    Svar på denne kommentaren

    • Nina Nordbø (NRK) (svar til Arne)

      Ikke helt sikker på hva du mener? Alle programmer har sider på NRK, her er Herreavdelingens: http://www.nrk.no/programmer/sider/herreavdelingen/. De er i utgangspunktet automatiske, men kan driftes hvis redaksjonen prioriterer det. Men mange programmer bruker nok mer energi på Facebook, fordi de ønsker direkte kontakt med publikummet sitt. Jeg tenker at det er et smart grep, Facebook setter jo opp automatiske sider for organisasjoner det er mye snakk om, da er det bedre å ha kontroll over Facebook-siden selv.

      NRK har valgt å ikke lage regler/restriksjoner for Facebook-bruk på nåværende tidspunkt, annet enn journalistiske etiske spilleregler i bånn uansett plattform.

    • Hvem æier innhold (opphavsett) der nrk publiserer på facebook ?

      NRK eller facebook ?

      Hvem henter inntekter, reklamevisninger/treff/salg?
      Facebook eller nrk?

      At norske lisenspenger brukes til å foredle en amerikansk bedrift er noe alle lisensbetalere godtar ?

  11. Frank Eivind Rundholt

    Jeg synes Twitter er med på å berike enkelte TV opplevelser. Eksempler er Bergensbanen, OL, Super Bowl, fotball-VM og Melodi Grand Prix. TV er blitt en sosial greie.

    NRKbeta synes jeg er med på å en annen vinkling på hva NRK holder på med. Tekniske artikler og bakom omtaler setter jeg pris på. Dessuten bruker jo NRKbeta å lodde stemningen på ulike ting, spørre leserne om råd og tilbakemeldinger. Her prøver jeg å bidra når jeg kan.

    Svar på denne kommentaren

  12. Sjefen henger ikke med i sosiale medier – Thomas Moen

    […] Vi ser for eksempel NRK som har noen få ildsjeler som gjør at de er høyt respektert på forskjellige sosiale nettverk, som deler og viser engasjement. Dette på tross at det ikke eksisterer noen strategi på hvordan NRK skal være i sosiale medier, og lederene i NRK absolutt ikke er tilstedet – ihvertfall ikke synlig nok. Engasjementet og tiden disse ildsjelene bruker hos NRK er med på å velte store tuer – NRK har begynt å sette mer fokus på sosiale medier i det siste og jeg NRK jobber nå med å bestemme seg for hva de skal gjøre og hvem de skal være i sosiale medier. […]

    Svar på denne kommentaren

  13. Til spørsmålet «Hva skal folk med NRK?» så er jo det et ambisiøst prosjekt å svare på.

    I forhold til NRK’s engasjement i sosiale medier er det på mange måter imponerende bra. Imidlertid, som flere har vært inne på, er det et par ting å peke på.

    Det ene er om/hvilke strategiske føringer som ligger bak – og om disse føringene har tatt innover seg de radikale endringene hele mediebransjen er midt oppe i? Det andre er i hvilken grad NRK (og det’s deltakere i sosiale medier) har tatt innover seg hva det betyr å gå fra massekommunikasjon, til en kommunikasjonsform mellom massene.

    I forhold til det første har NRK store utfordringer, fra å være en «relativt beskyttet» institusjon med et svært viktig samfunnsoppdrag, via å ha blitt konkurranseutsatt (kommersielle kanaler, kabel osv) til nå å stå fremfor en fremtid hvor hele NRK’s legitimitet og finansiering står på spill. «Hva skal folk med NRK» er i så måte et svært relevant spørsmål. Et, kanskje enda bedre spørsmål er «Hva VIL folk med NRK» ?

    Dersom NRK informerer, videreformidler folks spørsmål og kommentarer er det bra, men er dette nok? Hva med medskaping av innhold? medskaping av konsepter, altså ta eks. stemmer som Charles Leadbeater på alvor og involvere den kollektive kreativitet i NRK’s kjernevirksomhet – på forskjellige måter? Jeg tror, som mange peker på at de viktigste verdiene inn i en digital verdikjede er: Merkevaren, Innholdet som leveres OG kunnskapen om brukerne (altså ikke passive mottakere) og deres behov.

    Til det andre temaet «Fra massekommunikasjon, til kommunikasjon mellom massene», som jeg kaller det, så gir dette enorme utfordringer i hvordan underholdning produseres, tilbys og spres. Nyheter har fått en helt ny «dramaturgi» hvor bl.a annet sosiale medier påvirker og styrer hastighet, vinkling, oppfølging og underbygging av journalistisk arbeid. Konsekvensene er store, NRK må, som alle andre i mediebransjen tenke over at det er stor forskjell mellom innhold – og produkt, i en verden hvor det er mange kanaler, og formater.

    I en verden hvor legitimiteten for NRK’s finansieringsmodell står (og i sterkere grad fremover vil stå) under press. Er NRK, som organisasjon, beredt og har de nødvendige strategiske forankringene til å foreta de endringene som vil kreves, la oss si de neste 5 – 15 årene, eller kortere?

    Svar på denne kommentaren

  14. Sindre Østgård

    En munn – to ører..
    Denne diskusjonen favner bredt, er dels konkret og dels overordnet. Skal forsøke å komme med noen innspill på begge deler:
    Sosiale medier er jo ikke en ensartet gruppe. Noe er verktøy som vi kan og skal bruke mer av på NRK.no, som Cover it Live og kommentarfunksjonalitet, mens vi på eksempelvis Facebook og Twitter må legge til grunn en større bevissthet om, når og hvordan vi skal være tilstede.

    Vi er i startgropen med et arbeid for å skape noen retningslinjer for bruk av for eksempel Facebook, blant annet for å sikre kvaliteten på NRKs tilstedeværelse og tilbud på sosiale medier. Dette handler både om utvikling av journalistikken og dialogen med publikum, men også hvordan vi forholder oss til kommersielle aktører som FB.

    Som flere peker på i sine kommentarer her: Mediebransjen, herunder kringkastere – og til og med de statsfinansierte –  er i en brytningstid i forhold til vekting av innholdsplattformer, valg av teknologier og publikumsfokus. NRK må fortløpende tilpasse seg disse endringene, spesielt hvis vi skal «være tilstede og utvikle tjenester på alle viktige plattformer»  som det er formulert fra Stortinget gjennom NRK-plakaten.

    Og spørsmålet om hva folk skal med NRK blir ikke bare debattert her i kommentarfeltet på NRKbeta. Mediebedriftenes Landsforening mener i sitt nye mediepolitiske program at NRK.no ikke skal være på internett med tekstinnhold eller innovative prosjekter som eksempelvis Bergensbanen. Organisasjonen, som har de største mediehusene bak seg, ønsker seg monopol på nettinnhold som ikke er lineær tv-/radioproduksjon. Standpunktet blir problematisert av kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkaas i en kommentar på Kampanje.

    I ytterste konsekvens kan vi si at NRKs oppdrag også er å bidra til et bedre norsk internett – men vi har mye å gjøre – og mye å lære på veien dit!
     

    Svar på denne kommentaren

    • Her var det interessante opplysninger, bl.a om MBL’s holdninger. I forhold til hva jeg tolker av innlegget til Sindre i øvrighet, skulle det vært interessant å diskutere / samtale grundig, for det er elementer her jeg undres på i forhold til eks. synet på hva et publikum er (blir?) og hvilke potensielt radikale endringer eks. krinkasteren egentlig står overfor.

    • MBL’s holdninger synes i mine øyne i alle fall, å være litt merkelige, da jeg mener at NRK skal jo kunne legge sine produkter ut på de medier de finner hensiktsmessig.
      Og når jeg ser så mange kommersielle sider plaget av journalistikk druknet i reklame og alskens applikasjoner, er NRK’s sider som å rusle ledig på en sommereng.
      Hvor irriterende er det ikke når man bruker mye tid bare på å finne stoffet man egentlig søker etter på en side. Ofte er det 8 – 15 setninger med det egentlige innhold. Resten er fyllmasse av diverse reklamer, linker, rotete bilder etc.
      Får meg vel til å tenke på at mange kan bli redde for den ekspertise NRK tross alt sitter med,(jada, andre har også ekspertise) så de velger den «lettvinte» løsningen med å ville forby NRK på noen områder, istedet for å bestrebe seg på det gentlige innhold, litt ironisk sagt. Og som er publikums vennlig.
      Tenker noen ganger at kanskje sponsorene har fått for mye makt mange steder.
      Kunne vel fortsatt mange sider til med mye og mangt, men stopper her.

  15. Det må trekkes mer kunnskap inn i nyhetsjournalistikken fra andre enn de vanlige intervjuobjektene. Haugevis av mennesker har viten og lyst til å utdype problemstillinger som tas opp. Jeg tror det viktigste er opplæring av journalister til å håndtere mennesker som er til stede i saken som deltakere og ikke bare tilskuere.

    Har forøverigdårlig magefølelse på at NRK avvikler for mye på Facebook. Det strider neppe mot politikerenes overordnende mål med NRK, men Facebook kan forsvinne over natta eller dette ned i en betalingssprekk.

    Svar på denne kommentaren

    • Nina Nordbø (NRK) (svar til Erland Flaten)

      Spennende innfallsvinkel til neste kurs/workshop i «sosial journalistikk», kanskje på tide å nyansere begrepet «crowdsourcing» noe.

      Facebook er en viktig arena fordi så mange mennsker bruker mye tid der, og NRK bør være synlige og aktive der folk er på nettet. Men tenker at vi kan bruke flere sosiale nettsteder mer, og tenker blant annet å teste ut norske Origo der jeg jobber i Kulturavdelingen, samt å bruke dele-verktøy som Delicious og Flickr mer systematisk. Jo flere erfaringer, jo bedre, nå for tiden.

  16. 1. Dele enda mer av innhold fra radio, tv og nett, gratis!

    Jeg håper at dere vil legge ut alt (sett bort fra der dere ikke har rettigheter) på nett. Og at dere vil beholde det der lenge.

    3. Bruke offentlige data til almenn nytte og underholdning!

    Det hadde vært kjekt med flere sider som Yr og Ut.no

    Svar på denne kommentaren

  17. – Alle i NRK burde være på Twitter

    […] kommentarfeltet til posten “Hva skal NRK med sosiale medier” etterspørres kunnskapen om hva en dialog egentlig er. Flere påpeker også at NRK har et ansvar i […]

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.