nrk.no

Våg å bruke hjertet

Kategorier: Det sosiale nettet,Internett & Markedsføring


Det er litt bratt for meg å bruke 20 kr på et glass juice i NRKs kantine, men jeg har aldri vært så nær som idag.

Rettskrivningen er ikke perfekt, layout’en er så som så, og man kan sikkert finne mer å sette fingeren på. Likevel treffer denne lappen meg på en måte «riktig» markedsføring sjelden får til: Jeg kan se på flere meters hold at dette kommer rett fra hjertet til en som har et forhold til det hun snakker om.

Jeg tror ikke et byrå ville klart å komme opp med denne på de første fem forsøkene.

Tenk på det neste gang du skriver noe, presenterer noe, plugger noe:

Vi er mennesker.
Alle sammen.

15 kommentarer

  1. Christian Nyegaard

    Enig, bedre markedsføring enn det meste annet. Illustrerer på en god måte hva som treffer mennesker og hva som blir filtrert ut som «Markedsføring», «reklame» eller bare «unødvendig mas» synes jeg.

    Hopper også på at lappforfatter fortjener klem.

    Svar på denne kommentaren

  2. Morten Båtbukt

    Personlig synes jeg ikke 20 kroner for å premiere denne lappen er mye penger. Faktisk synes jeg ikke 20 kroner er så voldsomt for ferskpresset appelsinjus er så mye heller.

    Melder meg på klemmekoret!

    Svar på denne kommentaren

  3. Anders Hofseth

    @Kristoffer Jo NRK er ganske reklamefritt, men det foregår jo kommunikasjon likevel, enten det er en kanalvert som sier «straks kommer det en interessant dokumentar på NRK2», eller en kollega i kantinen som vil tipse meg om at juicen blir ekstra god med litt blodappelsin. Og noe av denne kommunikasjonen er personlig og fin, mens den andre ganger er litt mer pliktartet.

    @Eivind norgeflytte er så overdådig at man nesten skulle tro det var noen som hadde laget det som metareklame for noe helt annet

    @Morten du har rett. Jeg har vært for gjerrig. Jeg skal forsyne meg gå og kjøpe meg et glass. Nå.

    Har forøvrig telt meg frem til TRE ulike svensker i kantinen hittil, blir spennende å finne ut hvem dere skal komme og klemme på.

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar til Anders Hofseth Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.