Det er litt bratt for meg å bruke 20 kr på et glass juice i NRKs kantine, men jeg har aldri vært så nær som idag.
Rettskrivningen er ikke perfekt, layout’en er så som så, og man kan sikkert finne mer å sette fingeren på. Likevel treffer denne lappen meg på en måte «riktig» markedsføring sjelden får til: Jeg kan se på flere meters hold at dette kommer rett fra hjertet til en som har et forhold til det hun snakker om.
Jeg tror ikke et byrå ville klart å komme opp med denne på de første fem forsøkene.
Tenk på det neste gang du skriver noe, presenterer noe, plugger noe:
Vi er mennesker.
Alle sammen.
Frank
Selv jeg som egentlig ikke er noen storforbruker av appelsinjuice fikk lyst til å dra til kantina deres nå og bruke opp en 20-kroning.
Eirik
Jeg får mest lyst til å gi den som har skrevet lappen en klem.
Om dette ikke øker appelsinsalget i NRK-kantinen, så er det noe annet enn reklamen det er noe i veien med 🙂
Jon Lien
Nå ble jeg glad. Sitter her og smiler på jobb 🙂 Støtter forresten klem til lappforfatter.
Anders P
Vi har en svensk medarbeider i kantinen hos oss også *sympatisere*.
Christian Nyegaard
Enig, bedre markedsføring enn det meste annet. Illustrerer på en god måte hva som treffer mennesker og hva som blir filtrert ut som «Markedsføring», «reklame» eller bare «unødvendig mas» synes jeg.
Hopper også på at lappforfatter fortjener klem.
Kristoffer
Er ikke NRK en reklamefri kanal/arbeidsplass?
Lunsj Dagenson
Glad more people blog about the food-offering at their workplace! Keep it up!
Eivind Lund
All ære til lappforfatter! Som et apropos til konseptet «søt, ekte og oppriktig markedsføring», en av de søteste websidene jeg vet om er nå oppgradert med «underholdning hjørne» (ikke min orddeling, nei) og musikkvideo: norgeflytte.com/
Enjoy!
Morten Båtbukt
Personlig synes jeg ikke 20 kroner for å premiere denne lappen er mye penger. Faktisk synes jeg ikke 20 kroner er så voldsomt for ferskpresset appelsinjus er så mye heller.
Melder meg på klemmekoret!
Anders Hofseth
@Kristoffer Jo NRK er ganske reklamefritt, men det foregår jo kommunikasjon likevel, enten det er en kanalvert som sier «straks kommer det en interessant dokumentar på NRK2», eller en kollega i kantinen som vil tipse meg om at juicen blir ekstra god med litt blodappelsin. Og noe av denne kommunikasjonen er personlig og fin, mens den andre ganger er litt mer pliktartet.
@Eivind norgeflytte er så overdådig at man nesten skulle tro det var noen som hadde laget det som metareklame for noe helt annet
@Morten du har rett. Jeg har vært for gjerrig. Jeg skal forsyne meg gå og kjøpe meg et glass. Nå.
Har forøvrig telt meg frem til TRE ulike svensker i kantinen hittil, blir spennende å finne ut hvem dere skal komme og klemme på.
Anders Hofseth (NRK)
Juicen er verd 20 kr! takk for dyttet @Morten
Øyvind Solstad (NRK)
@Anders: Jeg fant riktig dame i kantina i dag. Spurte om hun hadde skrevet lappen på juicen, og tipset henne om NRKbeta.
(ok, nok internprat for i dag)
Anders Hofseth (NRK)
… og nå har hun sendt meg en mail der hun skriver at det varmer hjertet å se hva dere skriver.
Mackan
«Rettskrivningen er ikke perfekt»
-Hæ?..vad menar du? Det kallas svenska vettu.
Anders Hofseth (NRK)
@mackan dere skriver vel «blodapelsin» i ett ord som oss? sv.wikipedia.org/wiki/Blodapelsin