nrk.no

Get Satisfaction – sosial brukerhjelp på nett

Kategorier: Det sosiale nettet, Nettjenester, NRK & NRKbeta


Get Satisfaction

Get Satisfaction er et nettsted der firmaer kan opprette hjelpsenter for kunder og andre som er interesserte i produktene deres. Vi opprettet en side for NRK på Get Satisfaction for en tid siden, og la til NRKbeta som produkt. I dag fikk jeg e-post fra Secondbrain, som også har lagd et hjelpsenter på Get Satisfaction.

Under her ser du en såkalt «widget» som viser de siste diskusjonene om NRK på Get Satisfaction. I skrivende stund er den naturlig nok tom.

Dette er en test fra vår side, og vi vil ikke love at vi kommer til å bruke Get Satisfaction fast. Men vi ønsker å teste denne måten å få respons fra publikum, både for å lære om andre måter å ha publikumskontakt og for å se hva slags type tjenester vi evt. selv skal tilby dere. Og om det funker så kommer vi selvsagt til å fortsette å bruke tjenesten! Det er i grunnen opp til dere.

Kontakt NRK og NRKbeta

NRK har en utmerket Publikumsservice i Mo i Rana som kan ringes på 815 65 900 mellom 08.00-22.00 på hverdager og 14.30-22.00 på lørdager. Eller sende e-post på info@nrk.no. Det finnes også et eget skjema for kontakt til NRK på siden.

Har du spørsmål om NRKbeta så kan du sende oss , kontakte oss på Twitter eller bruke kontaktsiden vår. Dessuten har vi så og si alltid åpne kommentarfelt på artiklene våre, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger fra dere, ris, ros, forslag eller betraktninger.

4 kommentarer

  1. Håvard Pedersen

    Selv synes jeg Get Satisfaction er en genial måte å hente feedback fra brukere på. Som bugtracker for mindre softwareprosjekter ser den også veldig bra ut. Nå har jeg ikke sett hvordan dette ser ut fra admin-siden, men som bruker synes jeg ofte det kan bli litt kronglete å navigere i større bugdatabaser i Get Satisfaction (finne duplikater og lignende).

    Svar på denne kommentaren

  2. Audun Kjelstrup

    Takk for lenke!

    Get Satisfaction er absolutt noe å vurdere for mindre selskaper som ikke har et etablert system for support på plass. Overheard funksjonen deres som scanner twitter er utrolig nyttig for å hente inn hva folk sier om tjenesten din. For oss i SecondBrain har det enkelte ganger vært god hjelp for å snu brukere som har vært negative til tjenesten.

    Når brukere senere sender lenker til poster vi gjør inne i Get Satisfaction til andre, bekrefter det bare verdien av å ha en åpen og tilgjengelig dialog med brukerne.

    Admin-delen er nok den som har størst forbedringspotensiale i selve tjenesten, da det ikke er noen mulighet for å slette gamle bugs som er fikset, bl.a.

    Tror ikke det er noen hos Get Satisfaction som leser norsk, men det fortjener uansett en mengde tomler i været. De har en helt sykt bra service og support!

    Svar på denne kommentaren

  3. Jarle Andersen

    Jeg vurderer et slikt system for vårt selskap. Problemet er at jeg skulle ønske det var mulighet for å tilpasse grensesnitt-språket til norsk, da vi kun har norske brukere (noen som vet om en slik tjeneste?). Et lite tips er også http://www.tenderapp.com som er veldig oversiktlig og fin. Der er det også en mulighet til å legge inn ditt firma sin support e-post. Da kommer alle spørsmål inn i systemet (jf. Posterous), og det er lettere å samle feedback fra alle brukere på alle nivåer.

    Svar på denne kommentaren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.