nrk.no

Mensen er oppskrytt

Kategori: Markedsføring

Faksimile fra YouTube

Som alle som har tilbragt tid under tak med en kvinne (eller som selv er kvinne) vet, mensen er ikke akkurat som i bindreklame.

Faksimile fra YouTube

Fornærmet publikummer

Følgende kommentar skal ha blitt postet på Facebook-siden til hygieneprodukter-for-kvinner-produsent Bodyform:

Richard Neill to Bodyform 8 October at 21:30 via Mobile
———————————————————————-
Hi , as a man I must ask why you have lied to us for all these years . As a child I watched your advertisements with interest as to how at this wonderful time of the month that the female gets to enjoy so many things ,I felt a little jealous. I mean bike riding , rollercoasters, dancing, parachuting, why couldn’t I get to enjoy this time of joy and ‘blue water’ and wings !! Dam my penis!! Then I got a girlfriend, was so happy and couldn’t wait for this joyous adventurous time of the month to happen …..you lied !! There was no joy , no extreme sports , no blue water spilling over wings and no rocking soundtrack oh no no no. Instead I had to fight against every male urge I had to resist screaming wooaaahhhhh bodddyyyyyyfooorrrmmm bodyformed for youuuuuuu as my lady changed from the loving , gentle, normal skin coloured lady to the little girl from the exorcist with added venom and extra 360 degree head spin. Thanks for setting me up for a fall bodyform , you crafty bugger

…og så kommer svaret:

YouTube-lenke

Som skapt for å deles

NRKbeta liker både humoren i filmen og hvordan den elegant rapper hele historien fra en av våre favoritt-reklamefilmer – filmen som kostet så mye at de bare satt igjen med penger til å sende den 10 ganger på TVSt George for Tango Blackcurrant.

Så om dere spør oss; finnes Richard, eller er han bare et grep for å få historien til å spre seg bedre? Vel… Vi har sett originalen og tenker vårt. Men vi moret oss uansett.

6 kommentarer

  1. Jeg har aldri hørt om St. George reklamen, men det første jeg lurte på var om ikke hele saken er et planlagt reklamestunt.

    Jeg ser ikke bort fra internettet sjekker ut denne Richard i løpet av den neste tiden.

    Svar på denne kommentaren

    • Anders Hofseth (NRK) (svar til navn)

      Vi ser relativt nøkternt på vår kraft til å påvirke markedet for produkter som ikke engang finnes i Norge.

    • Arnt Joakim Wrålsen (svar til Anders Hofseth)

      Det er faktisk en Libresse-reklame, de markedsføres bare under et annet navn i UK.

      Men såpass kreativ og ærlig markedsføring synes jeg nå fortjener litt heder uansett.

    • Er det så ille å være med på å gjøre ting virale?
      Det er ikke som om det er en reklame for det tedje riket.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *. Les vår personvernserklæring for informasjon om hvilke data vi lagrer om deg som kommenterer.